سامانه فکتورینگ با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار به زودی عملیاتی می شود

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سامانه فکتورینگ با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: کشورهای مستقل با وجود برخی فشارهای از جانب کشورهای دیگر، ما همکاری خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی در خصوص رونمایی از سند مدیریت ریسک و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اظهار کرد: از سال ۹۶ مقرر بود که دولت گذشته در حوزه سند ملی مبارزه با پولشویی اقداماتی را انجام دهد اما اقدامات محدودی انجام شد. در این مدت جلسات متعددی برای تدوین برنامه عملیاتی اقدام هر دستگاه در چارچوب سند ملی مدیریت ریسک برگزار شد. این سند در بهمن ماه آماده و نسخه اصلی در اختیار رؤسای قوا قرار گرفت. از این پس هر سه ماه اقدامات هر دستگاه در چارچوب این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های مخل در حوزه قاچاق، دارایی‌ها مانند ارز و مستقلات به حداقل برسد.

اجرایی شدن سامانه فکتورینگ در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت سامانه فکتورینگ گفت: موضوع مربوط به فکتورینگ به چند مقدمه نیاز داشت که این مقدمات فراهم شده است. مصوبه شورای پول و اعتبار نیز نیاز بود که دوبار در این سوره بحث و نهایی شد. با توجه به ابلاغ رسمی امیدوار هستیم در روزهای آینده ظرفیت سامانه فکتورینگ اجرایی شود که به تأمین مالی قراردادهای رسمی و معتبر کمک می‌کند.

تداوم همکاری کشورهای مستقل با ایران با وجود فشارها

خاندوزی در خصوص برخی اظهارنظرهای کشورهای اروپایی پس از نشست مشترک اقتصادی ایران و مجارستان گفت: همانطور که در عمل دیدید، اولویت دولت همکاری با کشورهای همسایه و همسو و مستقل است که این سیاست مورد استقبال قرار گرفته است. از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به جهت مراودات اقتصادی و مصوبات مورد نیاز اقتصادی دو کشور، سه کمیسیون مشترک با مجارستان برگزار شد. کشورهای مستقل با وجود برخی مسائل و فشارهای از جانب کشورهای دیگر ما همکاری خود را ادامه خواهند داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 731086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.