جزئیات ثبت‌نام و تکمیل وجه زائران خراسان رضوی برای حج تمتع ۱۴۰۳

سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص جزئیاتی از ثبت‌نام و تکمیل وجه زائران خراسان رضوی برای حج تمتع ۱۴۰۳ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص وضعیت ثبت‌نام کاروان‌های حج و زیارت برای حج تمتع ۱۴۰۳ اظهار کرد: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ خراسان رضوی از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته، ششم اسفند هم‌زمان با میلاد امام زمان (عج) در سراسر کشور آغاز شد، اولویت ثبت‌نام با افرادی بود که قبلاً در سامانه reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام کرده و وجه علی‌الحساب به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده باشند.

وی افزود: افرادی که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده بوده و انصراف نداده بودند، نیز می‌توانستند با طی فرآیند ثبت‌نام از روز گذشته کاروان خود را انتخاب کنند، انتخاب کاروان و ثبت‌نام قطعی حج تمتع ۱۴۰۳ فقط از طریق سامانه my.haj.ir انجام می‌شود.

سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: ثبت‌نام غیرحضوری بود و متقاضیان پس از انتخاب کاروان در سامانه، ۴۸ ساعت فرصت دارند به دفتر مدیر کاروانی که انتخاب کرده‌اند مراجعه کنند و سایر مراحل ثبت‌نام از جمله تحویل مدارک، انجام معاینات و دریافت تأییدیه پزشکی را پیگیری کنند. برای تکمیل ثبت‌نام لازم است اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه (به جز ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹) و کارت ملی ارائه شود.

شجاع در خصوص هزینه ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ عنوان کرد: هزینه کامل سفر حج تمتع ۱۴۰۳ از سوی سازمان حج و زیارت از ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد: زائرانی که مراحل انتخاب کاروان را تکمیل کرده‌اند، حداکثر ظرف یک هفته مهلت دارند تا از طریق سامانه حج و زیارت به نشانی my.haj.ir هزینه سفر را به طور کامل پرداخت کنند، تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اضافه کرد: سهمیه حج ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر و سهمیه استان خراسان رضوی تاکنون ۸۷۸۰ نفر است.

شجاع یادآور شد: با توجه به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج ۱۴۰۳ سه شنبه هشتم اسفند، ساعت ۹ صبح تعداد دیگری کاروان در استان اعلام خواهد شد که متقاضیان دارای واجد شرایط (ثبت‌نام کنندگان اولیه و واریز کنندگان هزینه اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت و یا دفاتر خدمات زیارتی نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کاروان خود اقدام کنند.

وی افزود: اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از بیست‌وپنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

کد خبر 731080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.