درخواست وزارت صمت از وزارت نیرو برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در جلساتی که با وزارت صمت در خصوص ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی داشتیم، مقرر شده است تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: برای ایستگاه شارژ خودروهای برقی، هشت نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های مورد نظر، به‌طور قطع وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آن‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همچون تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ۵۴۷ تومان محاسبه می‌شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تأمین کنیم که هشت نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده است که به‌طور قطع وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین شارژ خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان گفت: در ایران اما این خودروها محدود هستند که حدود ٨ هزار خودرو شامل عمومی و سواری را در بر می‌گیرد که از این تعداد نیز درخواست‌هایی برای هزار خودرو ارائه شده و پیرو آن نیز وزارت صمت درخواست ٧ تا ٨ مگاوات تأمین برق ایستگاه‌های شارژ این تعداد خود را ارائه کرده است که با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ۴ مگاوات نیز قابل افزایش است.

رجبی مشهدی در عین حال تاکید کرد که تقویت زیرساخت‌های تأمین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته است که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، در این طرح ملاحظات تأمین برق اکثر مردم که خودروی برقی ندارند، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده است تا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برق در ساعت‌هایی که حداقل بار است، قابل استفاده باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان اینکه در حال تأمین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است تا در سال ۱۴۰۳ از توان تولید برق این نیروگاه‌ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می‌کنیم و سپس از خودروی برقی استفاده می‌کنیم، آلودگی هوا را مهار و از سوخت‌های فسیلی به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به افزایش مصرف گاز با سرد شدن هوا گفت: این مهم سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند، از این‌رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود روزهای پیش رو بیش از پیش در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و وسایل گرمایشی را روی ٢١ درجه تنظیم کنند تا گازرسانی به مناطق سردسیر با افت فشار همراه نشود و تأمین برق مشترکان این مناطق دچار مشکل نشود.

منبع: تسنیم

کد خبر 731027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.