ایران رکورددار افزایش تولید فولاد خام

بررسی تغییرات تولید فولاد خام در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که ایران و ترکیه به ترتیب با افزایش ۳۹.۳ و ۲۴.۷ درصدی رکورددار افزایش تولید بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انجمن جهانی فولاد در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۴ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام برای ۷۱ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در ژانویه ۲۰۲۴، ۱۴۸.۱ میلیون تن (Mt) بود که ۱.۶ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ کاهش داشت.

ایران رکورد دار افزایش تولید فولاد خام

کاهش ۱.۶ درصدی تولید فولاد در جهان

از بین ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد خام جهان، تولید فولاد در چهار کشور در ماه ژانویه کاهشی و در شش کشور افزایشی بوده است. چین، هند و ژاپن به ترتیب با تولید ۷۷.۲، ۱۲.۵ و ۷.۳ میلیون تن فولاد خام، سه تولیدکننده برتر فولاد در جهان بوده‌اند.

ایران رکورددار افزایش تولید فولاد خام

بررسی تغییرات تولید فولاد خام در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که ایران و ترکیه به ترتیب با افزایش ۳۹.۳ و ۲۴.۷ درصدی رکورددار افزایش تولید بوده‌اند.

ایران رکورد دار افزایش تولید فولاد خام

افزایش تولید در خاورمیانه رکورد زد

۲۷ عضو اتحادیه اروپا در این ماه با کاهش ۱.۸ درصدی تولید فولاد از افزایش جا ماندند، بر اساس برآوردهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در این کشورها در ژانویه ۲۰۲۴، برابر با ۱۰.۲ میلیون تن بوده است.

تولید فولاد خام در سایر کشورهای اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس برابر ۳.۹ میلیون تن بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

در خاورمیانه با تولید ۴.۷ میلیون تن فولاد خام، افزایش ۲۳.۱ درصدی ثبت شده که بیش از سایر مناطق جهان است.

ایران در رتبه سوم افزایش تولید فولاد خام جهان + جدول

تولید فولاد خام در ماه ژانویه در کشورهای آسیا و اقیانوسیه (استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام) برابر ۱۰۷.۶ میلیون تن و در کشورهای آمریکای شمالی (کانادا، کوبا، السالوادر، گواتمالا، مکزیک و آمریکا) برابر ۹.۲ میلیون تن بوده است.

همچنین در آفریقا (مصر، لیبی و آفریقای جنوبی) ۲ میلیون تن و در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (بلاروس، قزاقستان، مولداوی، ازبکستان)، روسیه و اوکراین ۷.۲ میلیون تن فولاد تولید شده است. تولید فولاد کشورهای آمریکای جنوبی (آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اوروگوئه، ونزوئلا) نیز با کاهش ۶.۳ درصدی به ۳.۴ میلیون تن رسیده است.

ایران در جایگاه نهم تولید فولاد جهان

گزارش تولید فولاد خام در ۱۰ کشور برتر تولیدکننده، نشان می‌دهد که در ژانویه ۲۰۲۴، چین ۷۷.۲ میلیون تن، هند ۱۲.۵ میلیون تن، ژاپن ۷.۳ میلیون تن، ایالات متحده ۶.۸ میلیون تن، روسیه ۶.۲ میلیون تن، کره‌جنوبی ۵.۷ میلیون تن، ترکیه ۳.۲ میلیون تن، آلمان ۲.۹ میلیون تن، ایران ۲.۶ میلیون تن و برزیل ۲.۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند.

تولید فولاد خام در ایران در ماه ژانویه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۹.۳ و نسبت به ماه قبل ۳۹.۳ درصد افزایش یافته است.

ایران تولیدکننده ۴۴ درصد فولاد غرب آسیا

تولید ۲.۶ میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در ژانویه ۲۰۲۴، در مجموع توانسته‌اند ۴.۷ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است نزدیک به ۴۴ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است و هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

کد خبر 731005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.