مبارزه با قاچاق در سال ۱۴۰۳ مضاعف می‌شود/ تلاش پلیس برای ضربه زدن به بنیان قاچاقچیان

فرمانده کل فراجا گفت: قاچاقچیان کالا و ارز هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت، باید از تمام ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان‌ قاچاقچیان کالا استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تشکر از تمام کسانی که در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش و زحمت می‌کشند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ جهش پلیس امنیت اقتصادی فراجا به‌خوبی مشهود بوده است، به‌گونه‌ای که سال سختی برای قاچاقچیان و مجرمان اقتصادی رقم خورد، اما در سال ۱۴۰۳ باید این فعالیت مضاعف شود.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع باید پشتیبان‌کننده و حامی مطمئنی برای سرمایه‌گذاران سالم در کشور باشیم، افزود: سرمایه‌گذارانی که هزینه می‌کنند تا چرخ اقتصاد کشور سالم به گردش درآید، باید مورد حمایت پلیس باشند، باید مشکلات و مسائل در مسیر سرمایه‌گذاری مطمئن برطرف شود و در این حوزه سهم سازمان‌های دیگر مشخص و مطالبه‌گری کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: این موضوع حتماً باید یکی از برنامه‌های مدون و اجرایی ما در سال آینده باشد و جلسات منظمی با این افراد برگزار شود، سال آینده، سال بالا بردن ریسک برای قاچاقچیان است یعنی قاچاقچی احساس کند که ریسک قاچاق کردن برایش بالا است و باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که در قاچاق خودمان را مشغول قاچاق‌های جزئی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه قاچاقچیان کالا و ارز در سال ۱۴۰۳ نباید احساس امنیت داشته باشند، تصریح کرد: قاچاقچیان هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت، در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا ارتباطات خوبی با دستگاه‌های متولی برقرار شده است، باید از تمام ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان قاچاقچیان کالا استفاده شود و اطلاعات نقش اول در پلیس امنیت اقتصادی دارد.

سردار رادان با اشاره به امحای کالاهای قاچاق در سال ۱۴۰۲ افزود: این اقدام یک شروع بود و سال ۱۴۰۳ تمام کالاهای کشف شده از جمله خودرو و کالاهای خانگی به آتش کشیده خواهد شد، سال ۱۴۰۳ باید نقش پلیس‌های تخصصی در برخورد با قاچاقچیان کالا مشخص شود، همچنین پلیس امنیت اقتصادی با هوشمندی و بهره‌گیری از تکنولوژی و اشراف اطلاعاتی جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرد.

وی با بیان اینکه در برخورد با خودروهای شوتی اقدامات خوبی از ابتدای سال تاکنون انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر از مردم بر اساس حادثه‌آفرینی که این خودروها در امور راهنمایی و رانندگی به وجود آوردند جان خود را از دست دادند؛ همچنین تعدادی از همکاران ما بر اثر برخورد با خودروهای شوتی به شهادت رسیدند، بنابراین باید پدیده شوتی‌گری را از بین ببریم.

کد خبر 730996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.