تلاش شهرداری قم برای حفظ امنیت شهروندان هنگام بارش برف

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت بدون وقفه نیروهای عملیاتی شهرداری قم در سطح مناطق هشت‌گانه برای خدمات‌رسانی به شهروندان در پی بارش برف و برودت هوا خبر داد و گفت: هیچ‌یک از معابر اصلی و زیرگذرهای شهر در حال حاضر مسدود نیست.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های قبلی شهرداری قم در پی اعلام هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش محسوس دما و بارش برف و باران، اظهار کرد: تمهیدات لازم و هماهنگی آماده‌باش نیروهای مناطق هشت‌گانه از روزهای قبل انجام و اقدامات لازم را قبل، حین و پس از بارندگی در سطح معابر شهر به انجام خواهد رسید.

وی افزود: هم‌زمانی این بارندگی با روز پایانی اجتماع بزرگ مهدوی در سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) از جمله مواردی است که با وجود حجم گسترده فعالیت‌های شهرداری قم برای پذیرایی و استقبال از زائران و نمازگزاران به‌ویژه در محدوده مسجد مقدس جمکران، تداوم یافته است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای خدمات شهری مناطق هشت‌گانه از ساعات آغازین بارش‌های برف و باران و کاهش شدید دمای هوا، انجام اقدامات پیش‌بینی‌شده بر اساس دستورالعمل‌های مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ‌یک از معابر سطح شهر قم مسدود نیست، تصریح کرد: با هدف حفظ ایمنی تردد در سطح شهر، استقرار کیسه‌های شن و ماسه در سطح معابر شهر به‌ویژه در شوارع شیب‌دار انجام شده بود و در زمان لازم عملیات شن‌پاشی و نمک‌پاشی انجام شد.

وی از آماده‌باش و فعالیت ناوگان موتوری، تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری و تانکرهای مکنده در صورت بروز آب‌گرفتگی در سطح شهر و مناطق شهری پیش‌بینی شده است که بعضی از این ماشین‌آلات در صورت شدت آب‌گرفتگی به‌صورت پشتیبان در نقاط بحرانی حضور دارند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش سازمان‌های تخصصی حوزه خدمات شهری برای ارائه خدمات به شهروندان خبر داد و افزود: تمام امور روزانه و جاری شهر در حال انجام است تا اختلالی در خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

کد خبر 730952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.