استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه

تولوز فرانسه در راستای افزایش صرفه‌جویی در مصرف آب و خودداری از به‌کارگیری آب آشامیدنی برای آبیاری و شست‌وشوی فضاهای شهری، به اجرای پروژه تصفیه آب فاضلاب برای خدمات شهری پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولوز فرانسه با هدف استفاده مجدد از فاضلاب به راه‌اندازی پروژه‌ای اقدام و خاطرنشان کرده است که اولین شهر در فرانسه است که استفاده مجدد از فاضلاب را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این اقدام با استفاده کامل از فاضلاب تصفیه‌شده به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند. به‌عنوان بخشی از این پروژه، فاضلاب تصفیه شده به جای رهاسازی به‌طور مجدد برای آبیاری مناطق سبز و تمیز کردن جاده‌ها استفاده می‌شود.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه

تولوز در طول این پروژه چندین آزمایش برای سنجش کیفیت فاضلاب تصفیه‌شده انجام می‌دهد و در حال ساخت ایستگاهی برای تأمین آب به تانکرهایی است که آن را توزیع می‌کنند. از سوی دیگر این شهر در حال آزمایش راهکارهایی است که به کمک آن در کنار آبیاری فضاهای سبز و تمیز کردن جاده‌ها، از آب تصفیه‌شده برای شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی و قطارهای شهری استفاده می‌شود که در دانشگاه‌های تولوز در حال بررسی است تا خطرات بالقوه سلامتی ناشی از این اقدام از بین برود.

در طول این پروژه حداکثر ۲ درصد از فاضلاب تصفیه‌شده در کارخانه به یک کارخانه فیلتراسیون جدید در حومه تولوز ارسال می‌شود. این کارخانه فاضلاب را با غشایی فیلتر می‌کند که توسط شرکت متخصص در تولید غشاهای الیافی ساخته شده است.

تولوز به این نتیجه رسید که این پروژه با استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده به کاهش مصرف آب آشامیدنی برای اهداف غیرآشامیدن کمک می‌کند و در راستای برنامه‌های زیست‌محیطی و اقتصاد دایره‌ای شهر قرار دارد.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه

کد خبر 730949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.