باغ فدک آماده میزبانی از مسافران نوروزی

باغ فدک به‌عنوان تنها مرکز اسکان روباز به صورت چادرخواب شهر اصفهان محسوب می‌شود و شهرداری این کلان‌شهر در آستانه نوروز ۱۴۰۳ چند پروژه به‌منظور افزایش رفاه و خدمات ارائه شده به مسافران را در این باغ اجرا کرده است تا آن‌ها با خاطره‌ای خوش به شهر خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش‌جهان، سی‌وسه‌پل، پل خواجو، کاخ چهل‌ستون و دیگر ابنیه تاریخی باعث شده است تا هر سال اصفهان مقصد گردشگران نوروزی زیادی از سراسر کشور باشد؛ میزبانی از این حجم مسافر اما نیازمند برنامه‌ریزی و تدارکات قوی است.

باغ فدک به‌عنوان کمپ گردشگری و تنها مرکز اسکان روباز به صورت چادرخواب شهر اصفهان است که در سال ۱۳۷۵ در مساحت ۸۵ متر هکتاری در شمال شرق این شهر احداث شد؛ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها و مجموعه‌های اصفهان به‌شمار می‌رود و از نظر جاذبه طبیعی دارای گونه‌های گیاهی متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به درختان کاج شهری، توت، زبان‌گنجشک، سرو نقره‌ای، سرو شیرازی، سرو نوش، اقاقیا، ارغوان و نارون اشاره کرد.

شهرهای تاریخی همچون اصفهان به کمپ‌های گردشگری نیاز دارد تا بتواند میزبان شایسته‌ای برای مسافران باشد.

باغ فدک آماده میزبانی از مسافران نوروزی

راه‌اندازی کمپ گردشگری شرق اصفهان در سال آینده

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باغ فدک یکی از کمپ‌های روباز اصفهان برای اسکان مسافران به‌شمار می‌رود، البته اولویت اسکان هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و سپس خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس آموزش پرورش، خانه‌های استیجاری و بعد از آن باغ فدک است.

وی با بیان اینکه وقتی ظرفیت اسکان باغ فدک تکمیل شود از سایر اماکن نظیر ورزشگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها استفاده می‌شود، ادامه می‌دهد: باغ فدک در تمام فصول سال برای اسکان مسافران باز است و به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح می‌کند: سال آینده کمپ گردشگری دیگری در شرق اصفهان تحت عنوان باغ تندرستی راه‌اندازی می‌شود که کمپ گردشگری مناسبی در اصفهان خواهد بود.

بقایی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی نهایی باغ فدک هستیم، خاطرنشان می‌کند: عملیات اجرایی فاز سوم دریاچه فدک آغاز شد که برای شهروندان و مسافران یک پروژه تفریحی گردشگری قابل توجهی خواهد بود.

در باغ فدک حدود چهار غرفه به صورت ابرخشت‌های قدیمی با معماری ایرانی در حال احداث است

وی اضافه می‌کند: احداث فاز سوم دریاچه باغ فدک شامل آب‌بندی، ساخت دریاچه، زیباسازی ورودی و موارد مهم دیگر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود چهار غرفه به‌صورت ابرخشت‌های قدیمی با معماری ایرانی در باغ فدک در حال احداث است که به‌صورت آزمایشی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، اظهار می‌کند: در مجموع در کمیته عالی باغ فدک تاکنون ۱۵ جلسه برگزار و اقدامات خوبی نظیر راه‌اندازی بازارچه، دوربین‌ها، شهربازی و حمام انجام شده است.

باغ فدک آماده میزبانی از مسافران نوروزی

اصفهان ظرفیت‌های زیادی برای راه‌اندازی کمپ گردشگری دارد

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باغ فدک یک مجموعه کامل گردشگری بوده که در کشور بی‌نظیر است، چرا که برای گروه‌های مختلف جامعه یک موقعیت تفریحی، گردشگری مناسب و ارزان قیمت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه باغ فدک برای استقبال از مسافران تجهیز شده است، ادامه می‌دهد: تمرکز مدیریت شهری بر باغ فدک است و تاکنون اقدامات خوبی در این باغ انجام شده است، اما اصفهان ظرفیت‌های دیگری نیز برای راه‌اندازی کمپ گردشگری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: ابتکار راه‌اندازی کمپ گردشگری از اصفهان آغاز شد که تاکنون رضایت مسافران را نیز به همراه داشته است.

باغ فدک آماده میزبانی از مسافران نوروزی

تعریض خیابان لاله در باغ فدک

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان نیز در باره اقدامات باغ فدک به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باغ فدک دارای چند پروژه فعال است که تعدادی از آن‌ها تا پایان سال تکمیل می‌شود و باقی‌مانده آن تا سال آینده به پایان می‌رسد؛ مهم‌ترین این پروژه‌ها، تعریض خیابان لاله باغ فدک است.

وی ادامه می‌دهد: در ایام نوروز و پیک سفرها، حجم خودروهای ورودی به باغ فدک موجب ترافیک و شلوغی در این محور می‌شد که بر این اساس تعریض خیابان لاله در دست تکمیل است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان می‌گوید: ابرخشت‌های گلی در باغ فدک به‌صورت پایلوت در حال ساخت است و اگر این سازه‌ها مطلوب مسافران باشد، تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند تا مسافران به جای چادر از این سازه‌ها استفاده کنند.

سلطان‌آقایی تصریح می‌کند: پیاده‌روهای فاز دو دریاچه باغ فدک به‌صورت بتن دکوراتیو در حال احداث است و نوروز ۱۴۰۳ مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان می‌کند: ایجاد مجموعه فرهنگی تفریحی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در فاز سوم دریاچه باغ فدک در دستور کار است که طبق پیش‌بینی طی ۱۸ ماه به پایان می‌رسد؛ این پروژه به‌همراه ابنیه و جزیره‌ها نتیجه مطلوبی به‌همراه دارد، به‌طوری که باغ فدک را به یک مجموعه تفریحی و گردشگری در شمال شهر اصفهان تبدیل خواهد کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برپایی چادر مشکل اساسی برای استانداردسازی این کمپ است، اظهار می‌کند: باد، باران و سرما در نوروز شرایط سختی را به‌همراه دارد، از این‌رو با بهره‌برداری آزمایشی از ابرخشت‌های باغ فدک و انجام مطالعات آن توسط یک مشاور حرفه‌ای، درصدد هستیم باغ فدک را به یک کمپ مطلوب شهر تبدیل کنیم.

وی اضافه می‌کند: در صورت موفقیت ابرخشت‌ها بیشتر مسافران می‌توانند در این سازه‌ها اسکان پیدا کنند از این‌رو در زمستان می‌توانیم پذیرای مسافران شهر اصفهان باشیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در باغ فدک زیرساخت‌هایی نظیر آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی تجهیز شده است، بیان می‌کند: زمین فوتبال باغ فدک که به صورت آسفالتی است طی قراردادی به چمن مصنوعی تبدیل شده است و در قالب سه زمین بازی با چمن مصنوعی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 730929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.