استقلال-سپاهان؛ فینال زودهنگام در شرایط خاص

تیم‌​های استقلال و سپاهان فردا در یکی از حساس‌​ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر به مصاف یکدیگر می‌​روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و سپاهان فردا _سه‌شنبه هشتم اسفند_ از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان

زمان: سه‌شنبه، هشتم اسفند، ساعت ۱۷:۱۵

ورزشگاه: آزادی تهران

آخرین رویارویی: سپاهان یک - استقلال صفر

پخش زنده: شبکه سه

بازگشت به لیگ داخلی پس از حذف آسیایی

در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که تیم میزبان با دو بازی بیشتر، با فاصله‌ای پنج امتیازی نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار گرفته است. جدال رو در روی دو مدعی قهرمانی بدون شک از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم به‌شمار می‌رود و نتیجه این دیدار در تعیین سرنوشت قهرمان تأثیر زیادی خواهد داشت.

سپاهان در شرایطی در بازگشت به رقابت‌های داخلی به مصاف صدرنشین می‌رود که در آغاز نیم فصل دوم دو دیدار آسیایی برابر الهلال برگزار کرد و دو بازی ابتدایی‌اش در رقابت‌های لیگ برتر به همین دلیل لغو شد. شاگردان مورایس در شرایط جالبی به مصاف استقلال نمی‌روند، تیم مورایس در پنج بازی آخر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازنده بوده است و از لحاظ روحی و روانی در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارند.

شاگردان مورایس سه بازی آخر نیم‌فصل را به آلومینیوم، گل‌گهر و شمس آذر واگذار کردند و در شروع نیم‌فصل دوم نیز دو باخت مشابه به الهلال دادند تا با پنج شکست متوالی به استقبال حساس‌ترین بازی فصل خود برابر استقلالِ صدرنشین بروند. در کنار نتایج ضعیف سپاهان در هفته‌های اخیر، باید به اوضاع نقل و انتقالاتی این تیم اشاره کرد که برخلاف دو مدعی دیگر، سپاهان به جای اینکه در نیم‌فصل تقویت شود، تضعیف شده است زیرا یکی از بازیکنان کلیدی این تیم یعنی محمد قربانی به تیمی روسی فروخته شد و عیسی آل‌کثیر و احسان پهلوان نیز در نیم‌فصل از سپاهان جدا شده‌اند. علی‌اصغر اعرابی و عیسی عباس دو بازیکنی که به عنوان جانشین جدا شده‌ها به تیم اضافه شده‌اند نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند تا هواداران این تیم از عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات ناامید شوند.

سپاهان در حال حاضر با دو بازی کمتر نسبت به سایر رقبا با ۳۱ امتیاز در رده سوم قرار دارد و پرسپولیس را با ۳۳ امتیاز و استقلال را با ۳۵ امتیاز بالای سر خود می‌بیند.

استقلال در اندیشه ادامه صدرنشینی

در سوی دیگر استقلالی قرار دارد که با وجود درگیری‌های مدیرعامل و سرمربی، حداقل داخل زمین نتایج خوبی گرفته و توانسته است صدر را برای خود نگه دارد. استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم ابتدا تیم بحران‌زده صنعت نفت را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست داد و در ادامه برابر ملوان در انزلی به تساوی یک بر یک رسید. آمار استقلال در این فصل به عنوان میزبان عالی بوده است و جواد نکونام و تیمش همه مهمان‌های خود را شکست داده‌اند.

استقلال که برخلاف سپاهان در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان شناخته شده‌ای مثل ماشاریپوف ازبک تقویت شده است امید زیادی دارد تا با ادامه روند خوب خود در نهایت به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. هرچند استقلال درگیر اختلافات جواد نکونام و خطیر است، اما دو رقیب جدی این تیم در راه قهرمانی نیز مشکلات عجیب خود را دارند و در این بین کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می‌کند.

استقلال که با ۳۵ امتیاز از ۱۷ بازی در رده نخست جدول قرار گرفته است فاصله‌ای دو امتیازی با پرسپولیس، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش دارد. پرسپولیس در این هفته مهمان همشهری سپاهان یعنی ذوب آهن است.

نبرد بهترین خط دفاع و حمله

استقلال با کمترین گل خورده و سپاهان با اختلاف فاحش با بیشترین گل زده به ترتیب بهترین آمار دفاعی و هجومی لیگ را در اختیار دارند. استقلال در ۱۷ بازی این فصل تنها ۱۰ گل دریافت کرده است و در سوی دیگر سپاهان در ۱۵ بازی خود ۳۳ گل وارد دروازه رقبا کرده است. این آمار بدون شک جزو جذابیت‌های بازی به‌شمار می‌رود و باید دید در انتهای بازی تیمی که بهتر دفاع می‌کند، نتیجه دلخواه خود را کسب می‌کند یا تیمی که بهتر حمله می‌کند!

سپاهان بدون کادر فنی در فینال لیگ!

سپاهان در حالی به مصاف استقلال می‌رود که سرمربی، سرپرست و دو مربی خود را به دلیل اخراج در آخرین بازی لیگ برابر شمس آذر در اختیار ندارد. ژوزه مورایس، سرمربی، رضا فتاحی، سرپرست، ژوائو کنیا، مربی بدنساز و پائولو سانتوس، مربی دروازه‌بان‌ها به دلیل اخراج در بازی قبل برابر استقلال محروم خواهند بود.

بدین ترتیب مسئولیت فنی تیم در بازی با استقلال را هوگو آلمیدا، کمک اول مورایس بر عهده خواهد داشت و روی باندیرا که کمک دوم مورایس است نیز روی نیمکت خواهد نشست.

ترکیب احتمالی استقلال برابر سپاهان

استقلال: سید حسین حسینی، ایمان سلیمی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، سید ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو

ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، علی اصغر اعرابی و شهریار مغانلو

کد خبر 730919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.