بارش برف در ۱۷ محور گیلان/ ارتفاع برف در محور بلوردکان -خصیب دشت به ۷۰ سانتیمتر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هم اکنون بارش برف در ۱۷ محور مواصلاتی استان در حال باریدن است؛ به رانندگان توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم‌اکنون حداکثر بارش برف شدید در محورهای اسالم - خلخال ۶۰ سانتیمتر، پونل - خلخال ۴۵ سانتیمتر، سیاهکل - دیلمان ۶۰ سانتیمتر، فومن - ماسوله ۴۰ سانتیمتر، ماسال - گیلوان ۴۵ سانتیمتر، توتکابن - حشمت آباد ۵۰ سانتیمتر، بره سر - قوشه لانه- کلیشم ۵۰ سانتیمتر و کولاک، جیرنده - ویه ۱۰ سانتیمتر و کولاک، رودسر - لات محله ۳۰ سانتیمتر، اشکورات - شویل ۴۰ سانتیمتر، زیاز - شوک ۶۰ سانتیمتر و بلوردکان - خصیب دشت ۷۰ سانتیمتر است.

وی افزود: هم اکنون حداکثر بارش خفیف برف در محورهای شفت - امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم ۳۰ سانتیمتر، شوک - ملکوت پنج سانتیمتر، اطاقور - خرما و لنگرود - بلوردکان سفیدپوش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گفت: بارش برف شدید در گردنه الماس در محور اسالم- خلخال و زندانه در محور پونل- خلخال و بارش برف خفیف در محور گردنه کوهین در محور رشت- قزوین در حال باریدن و گردنه‌های حیران و کوهین دارای مه غلیظ است.

نیک‌فهم با بیان اینکه بارش برف در گردنه حیران در محور آستارا - اردبیل متوقف شده است، خاطرنشان کرد: محور پونل-خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال دلیل بارش برف، احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با بیان اینکه ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، افزود: ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی با بیان در اکثر محورهای مواصلاتی گیلان بارش برف در حال باریدن است، تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و برای تردد در این محورها حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار است.

کد خبر 730897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.