آماده‌باش مدیریت بحران گیلان/ از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری شود

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمام فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر استان در حالت آماده‌باش هستند، گفت: بارش برف در محورهای کوهستانی گیلان در حال باریدن و تردد در جریان است؛ مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

محمدرضا حق بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جاری، بلافاصله ساعت ۱۳ دیروز جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را به ریاست معاون عمرانی استاندار و همه اعضای ستاد بحران برگزار شد.

وی افزود: هم‌اکنون کلیه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر با تجهیزات و امکانات لازم در آماده‌باش کامل هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان بارش برف در محورهای کوهستانی در حال باریدن و تردد در جریان است، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از غروب امروز یکشنبه بارش برف علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها در برخی مناطق جلگه‌ای تشدید می‌شود.

حق بین تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و برای تردد در این محورها حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و برپا کردن چادر و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 730840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد صادق IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    .نتونستن برف جاده آستانه اشرفیه به کوچصفهان رو برفروبی کنند و اتوبوس‌ها با مسافراشون مجبور به برگشت شدند آماده باااااااش 😂😂😂