شبکه برق کشور با وجود بارش سنگین برف پایدار است

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: شبکه برق با وجود بارش سنگین برف در برخی مناطق پایدار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه شرایط شبکه به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، اظهار کرد: دستور لازم به همه شرکت‌ها در استان‌هایی که با شرایط جوی ناپایدار مواجه هستند ارسال شده است.

وی با اشاره به بارش‌های خوبی که در مناطق شمال غرب، غرب و شمال کشور اتفاق افتاده است، از آمادگی اکیپ‌های عملیاتی خبر داد و افزود: تاکنون هیچ گزارشی از بروز مشکل در شبکه مخابره نشده است و هماهنگی لازم میان گروه‌ها و شرکت‌های استانی ایجاد شده است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در شبکه برق موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور یا اپلیکیشن برق من به همکاران ما گزارش دهند.

رجبی مشهدی با اشاره به ورود سامانه جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز و برق و اختلالاتی که ممکن است در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها رخ دهد از هموطنان درخواست کرد انرژی برق و گاز را بهینه مصرف کنند؛
عدم استفاده از بخاری برقی، تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و عایق بندی درب و پنجره‌های منازل از جمله توصیه‌های سخنگوی صنعت برق به هموطنان برای کمک به تأمین برق و گاز پایدار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 730835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.