صدور ۳ هشدار هواشناسی در اصفهان/ دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار دو نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه سرد بارشی تا پایان هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط بارش برف و باران، مه‌آلودگی و کاهش دید، کاهش محسوس دما و یخبندان و در مناطق شرقی، گاهی وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وضعیت اختلال در تردد شهری و جاده‌ای به واسطه بارش برف در تمام مناطق استان طی امروز و فردا انتظار می‌رود.

صدور هشدار سطح نارنجی با کاهش محسوس دما و یخبندان

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳۰ با تشدید فعالیت سامانه بارشی و فراگیر شدن آن در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه پنجم آغاز شده و تا اواخر فردا دوشنبه با بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما و یخبندان، رخداد مه و کولاک برف در گردنه‌ها در مناطق مستعد تداوم دارد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همه مناطق استان و مرکز اصفهان مستعد فعالیت سامانه مذکور است، گفت: اختلال در تردد، لغزندگی و کولاک، کاهش دید در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، مه‌آلودگی، آب گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما و یخبندان، خطر سرما در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، نبود توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‎‌ها و گردنه‌های برف‌گیر، خودداری از فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی جاده‌ها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می‌شود.

احتمال کولاک برف در گردنه‌های برفگیر / ممنوعیت سفرهای غیرضروری

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۲۹ با ورود سامانه سرد بارشی از اواخر وقت امروز تا پایان فردا در استان، افزود: طی این مدت فعالیت سامانه بیشتر مناطق را در بر خواهد گرفت که اوج عملکرد آن در غرب و شمال استان است و با بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید و احتمال کولاک برف موقتی در نواحی مرتفع و گردنه‌های برف‌گیر همراه است.

وی اضافه کرد: با استناد به هشدار نارنجی توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری از اواسط امروز تا اواخر دوشنبه به ویژه در مناطق غربی استان و مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار غربی و شمالی پرهیز یا مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

صدور هشدار زرد با تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها

حاجی‌بابایی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۷۵ با فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر وقت شنبه پنجم تا اوایل روز سه‌شنبه هشتم اسفند در استان گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، رخداد مه، کولاک برف موقتی در ارتفاعات برف‌گیر و کاهش دید و نوسانات دمایی در پی فعالیت این سامانه سرد بارشی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه سرد بارشی همه مناطق استان به ویژه نواحی شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: مه‌آلودی، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کولاک برف موقت در ارتفاعات برف‌گیر، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۷- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 730826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    خوانسار دیشب زیر ده بود فعلآ ۸هست مدارس درتمام مقاطع تعطیله . خیاطی ازخوانسار