کاهش محسوس دما در خراسان رضوی از امشب

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز شاهد بارش باران در سطح استان و سپس شاهد بارش برف در اکثر نقاط استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی استان، زهرا آهنگرزاده در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از ساعات بعدازظهر امروز شاهد بارش‌های رگباری از نواحی شمال و شمال غرب استان خواهیم بود.

وی افزود: انتظار داریم طی فردا و روز دوشنبه تا اوایل وقت روز سه‌شنبه با توجه به کاهش محسوس دما بارش‌ها در سطح استان به ویژه در نواحی شمال، مرکز و ارتفاعات جنوبی به شکل برف و در دیگر مناطق به شکل باران و برف باشد.

آهنگر زاده با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها، ادامه داد: طی امروز احتمال آبگرفتگی، روان آب و وقوع سیلاب به ویژه برای نوار شمالی و شمال غرب استان پیش بینی می‌شود. همچنین با فعالیت این سیستم از امروز بعدازظهر و طی فردا وزش باد شدید در اکثر نقاط استان به صورت لحظه‌ای رخ خواهد داد.

وی گفت: این شرایط باعث کولاک برف در نواحی مستعد و کوهستانی می‌شود. همچنین تشکیل مه و کاهش دید در اکثر مناطق استان رخ خواهد داد و لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل جاده‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده تاکید کرد: کاهش محسوس دما از فردا در سطح استان آغاز و روند کاهش دما تا صبح سه شنبه در سطح استان ادامه دارد، اما هوای سرد تا اواخر هفته ماندگار است. انتظار داریم روز دوشنبه حداکثر دما در نواحی سردسیر به زیر صفر برسد و دمای شبانه به منفی ١٠ درجه برسد.

به گفته وی بارش‌ها از عصر امروز در مشهد آغاز و طی روزهای فردا و پس فردا بارش‌ها به شکل برف باشد، دمای شبانه مشهد فردا شب به منفی ٧ درجه و روز یکشنبه به منفی ٩ درجه برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢ و ١٢ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٢ درجه و در سردترین ساعات به منفی یک درجه خواهد رسید. اکنون دمای مشهد ١٠ درجه است.

به گزارش ایمنا، طی شبانه روز گذشته، فریمان با منفی ۴ درجه و مهولات با ١۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از رشتخوار با ۴٧ کیلومتر ثبت شده است.

کد خبر 730683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.