ثبت دمای ۸ درجه زیر صفر در اصفهان/ برف، کولاک و یخبندان استان را فرا می‌گیرد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و زرد با فعالیت سامانه سرد بارشی از تشدید و اوج بارش برف و باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال کولاک برف موقتی در مناطق مستعد خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده گذر امواج متناوب سرد و ناپایدار از امروز بعدازظهر تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی از بعدازظهر امروز به صورت ابرناکی، مه‌آلودگی، بارش برف و باران (در ابتدا باران و سپس برف در بیشتر مناطق) وزش تندباد موقتی و کاهش محسوس دما و یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: این سامانه فعالیت خود را ابتدا از مناطق غربی آغاز و به تدریج کل استان را فرا خواهد گرفت، اوج فعالیت این سامانه از اواخر امروز تا پایان وقت دوشنبه در نیمه غربی، شمال و مناطق مرکزی استان خواهد بود، لغزندگی و یخبندان، مه‌آلودگی و کاهش دید، کولاک برف و اختلال در تردد از مخاطرات این سامانه است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه سرد بارشی از اواخر وقت امروز تا پایان روز دوشنبه هفته جاری در استان، تصریح کرد: طی این مدت فعالیت سامانه بیشتر مناطق را در بر خواهد گرفت که اوج عملکرد آن در غرب و شمال استان است و با بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید و احتمال کولاک برف موقتی در نواحی مرتفع و گرده‌های برف‌گیر همراه است.

امینی اضافه کرد: با استناد به هشدار زرد توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری از اواسط امروز تا اواخر دوشنبه به ویژه در مناطق غربی استان و مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار غربی و شمالی پرهیز یا مجهز به تجهیزات زمانی باشند.

وی درباره صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی با فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت سه‌شنبه هشتم اسفند در استان گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، رخداد مه، کولاک برف موقتی در ارتفاعات برف‌گیر و کاهش دید و نوسانات دمایی در پی فعالیت این سامانه سرد بارشی صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه سرد بارشی همه مناطق استان به ویژه نواحی شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، افزود: مه‌آلودی، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کولاک برف موقت در ارتفاعات برف‌گیر، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: سفرهای غیر ضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی خودداری و در عبور از گردنه‌ها، نبود جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می‌شود.

امینی دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، کاهش دما طی فردا محسوس است، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۸- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 730658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.