۷۷۷ خانوار در ۲۰ روستای استان یزد از پوشش ارتباطات ۴G بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و کار شبانه‌روزی طی یک ماه گذشته پوشش با کیفیت ۴G در ۲۰ روستای استان ایجاد شد و ۷۷۷ خانوار ساکن در این روستاها از شبکه پرسرعت همراه برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، محمدرضا پاکدل اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱ طرح برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت ۴G در ۶۹ روستای استان در دست اجرا است و اعتباری بالغ بر ۱,۷۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: روستاهای سیمکوییه، حسین آباد ده عسکر، آریج، ده عسکر از شهرستان بهاباد؛ گزستان، علی آباد گودگینستان، محمدآباد گودگینستان و خوسف از شهرستان بافق؛ چاه متک از شهرستان اردکان؛ درب رز، مرزانک و کمال آباد از شهرستان اشکذر؛ شهرآباد از شهرستان ابرکوه؛ حسین آباد شفیع پور، رشکوییه، مزرعه مرتاضیه، محمدآباد نیلچی (حسین آباد) و سنگدراز از شهرستان تفت؛ سیدآقایی کنجکوه از شهرستان مهریز و مزرعه کلانتر از شهرستان میبد با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال به اینترنت با کیفیت ۴G متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دسترسی ۶۹ روستا به ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پرسرعت همراه نسل چهارم (۴G) با اعتباری بالغ بر ۱,۱۲۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

پاکدل تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و کار شبانه‌روزی طی یک ماه گذشته پوشش با کیفیت ۴G در ۲۰ روستای استان ایجاد شد و ۷۷۷ خانوار ساکن در این روستاها از شبکه پرسرعت همراه برخوردار شدند.

کد خبر 730645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.