اجرای جشن بزرگ خیابانی نیمه‌شعبان در قزوین

معاون فرهنگی شهردار قزوین از اجرای جشن بزرگ خیابانی نیمه‌شعبان در قزوین خبر داد و گفت: در این جشن شاهد اجرای سرود سلام فرمانده ۳ توسط ابوذر روحی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین برجی بعدازظهر امروز -شنبه پنجم اسفند- در نشست خبری اعلام برنامه‌های جشن بزرگ خیابانی نیمه‌شعبان که با حضور قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری قزوین اجرای برنامه‌های استیج‌محور این جشن بزرگ را به عهده دارد.

وی از اجرای سرود سلام فرمانده ۳ توسط ابوذر روحی در استیج اصلی این جشن خبر داد و گفت: این سرود با کمک گروه ۲۰۰ نفره سرود بنات‌الحیدر قزوین و با مدیریت ابوذر روحی اجرا می‌شود و البته این مداح سرشناس سرود سلام فرمانده یک را هم اجرا می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین همچنین از اجرای ۲۰ سرود توسط گروه‌های مختلف سرود شهر قزوین خبر داد و افزود: در ضمن شاهد اجرای تواشیح توسط گروه رضوان خواهیم بود و همچنین اجرای سرود توسط گروه کر خواهیم داشت.

برجی با اشاره به برپایی استیج اصلی جشن بزرگ نیمه‌شعبان در ابتدای خیابان شهدا (سپه) مقابل موزه شهید ابوترابی گفت: اجرای مولودی توسط مادحین اهل بیت (ع) و همچنین اجرای برنامه‌های محلی توسط هنرمندان بومی و اجرای برنامه شاد برای کودکان از برنامه‌هایی است که در استیج فرعی اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: در ضمن خیابان سپه جایگاهی هم برای اجرای نمایش‌های ورزشی به هیئت‌های ورزشی اختصاص دادیم و البته به جهت سردی هوا و ریزش باران یا برف مجبور شدیم بسیاری از اجراهای ورزشی را تعطیل کنیم.

معاون شهردار قزوین از اختصاص فضای روبه‌روی مسجد جامع برای اجرای برنامه‌های بازیگاهی و شاد ویژه کودکان خبر داد و گفت: همچنین یک مسابقه بداهه‌نویسی خوشنویسی را بر مبنای نگارش القاب و عناوین امام‌زمان (عج) را تحت عنوان مشق انتظار با مشارکت بخشی از خوشنویسان توانمند و شناخته‌شده برگزار می‌کنیم. این رقابت بداهه‌نویسی در موزه ابوترابی اجرا می‌شود.

برجی اجرای طراحی و نقاشی با موضوعات مرتبط با فرهنگ انتظار و فرج را از دیگر برنامه‌های این جشن خیابانی برشمرد و اضافه کرد: در ضمن تعداد قابل توجهی از ایستگاه‌های فرهنگی، صلواتی و ایستگاه‌های خدمات تبیینی هم در مسیر این جشن مستقر هستند که به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

کد خبر 730634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.