اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی سال گذشته به‌منظور محرومیت‌زدایی ۴٨٠ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص پیدا کرد، گفت: سال‌ جاری نیز تاکنون ۵٠٠ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است و طرح‌های مختلفی نیز در مناطق حاشیه‌نشین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین سپهری امروز _شنبه پنجم اسفند_ در جمع خبرنگاران با توجه به اعتبارات مصوب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در اعتبارات مصوب از ٢٣٠٠ تومان سال گذشته به ۴٩٠٠ میلیارد تومان سال جاری رسیده‌ایم که رشد ۵٩ درصدی داشته است و در تخصیص اعتبارات سال ١۴٠٠ به ۴٠ درصد رسید و در سال ١۴٠١ به ٧٨ درصد رسید که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم اعتبارات استانی در سال گذشته سه هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان بود که در سال جاری به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و دریافتی سال جاری تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۵٠ درصد تحقق یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اعتبارات بازنشستگان به روز شده است، گفت: تاکنون حدود پنج هزار پروژه نیمه‌تمام با اعتبار ۴۴ هزار میلیارد تومان تکمیل شد و ٣۶۵ پروژه جدید با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز تعریف شده است.

سپهری در ادامه بیان کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۷۵۷ پروژه با تعداد هشت هزار و ۴۱۸ طرح و در هفته دولت هم ۱۲۷۴ پروژه با اعتبار ۶۵٠٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: در طول دو سال گذشته در بخش اقتصادی ٢٢۴ طرح با اعتبار ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ٣٢ طرح جدید با ٣٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان هم تعریف و برای بیش از ٢۶ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی ١۴١۵ مصوبه عمرانی و ٣٠٩ مصوبه اقتصادی با برآورد مالی دو هزار میلیارد تومان تعریف شد که قریب به اتفاق آنها با ٧۵ درصد به سرانجام رسیده است.

وی اظهار کرد: ١٧ کتابخانه، زیرساخت شش شهرک صنعتی، آب‌رسانی به ٧۴۵ روستا، احداث شش پایگاه امداد جاده‌ای، اجرای ۴۴١ راه اصلی و فرعی، احداث ۵١ سالن ورزشی و ده‌ها پروژه ریز و درشت در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی به سرانجام رسیده است.

سپهری ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان ١٧۶ مصوبه با ٢٠ هزار میلیارد تومان اعتبار و ٣٠ هزار میلیارد تسهیلات بانکی تصویب شد که به صورت کلی ٧۵ درصد آن عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته در بحث محرومیت‌زدایی ۴٨٠ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد، افزود: در سال‌جاری هم از ٧٠٠ میلیارد تومان تاکنون ۵٠٠ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است و طرح‌های مختلفی در مناطق حاشیه‌نشین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سپهری تصریح کرد: در کل استان ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر در ٧٧ دستگاه اجرایی در ۵۵ هزار و ۵۰۷ پست با تصدی و حدود ۱۷ هزار و ۵۷۰ هزار پست بلا تصدی مشغول هستند و تاکنون ۲۲۰۰ نفر با مجوز استخدامی و شش هزار و ۳۰۹ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته ٢٩٨ واحد راکد با اشتغال‌زایی دو هزار و ۹۴۰ نفر فعال شد، ١٣٠ میلیارد تومان هم تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد و در تبصره ١۶ نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۵۱۸ طرح در حوزه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: رشد اقتصادی استان از ٩ دهم درصد سال ١۴٠٠ به ۸.۳ درصد در سال ١۴٠١ و نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد به ۷.۷ رسیده و نرخ مشارکت از ۴۳.۶ به ۸.۴۳ درصد، نرخ فلاکت از ۵۳.۲ درصد به ۹.۵۲، نرخ تورم سالانه از ۴۵.۶ به ۸.۴۵ و نرخ اشتغال از ۹۱.۶ به ۴.۹۲ رسیده است.

سپهری بیان کرد: در فاصله سال‌های ١۴٠١ تا ١۴٠٢ اشتغال بخش خصوصی آذربایجان‌غربی از ۸۸.۸ درصد به ٩١ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در خصوص سهم شاغلان بخش‌های مختلف ۴۶.۶‬ درصد در بخش خدمات، ۲۹.۳‬ در بخش کشاورزی و ۲۴.۱‬ درصد در بخش صنعت مشغول هستند.

سپهری یادآور شد: لفظ محرومیت برای استان درست نیست و عقب‌ماندگی‌ها ناشی از عوامل مختلف است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان در حوزه توسعه انجام گرفته است.

کد خبر 730581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.