لزوم توجه ویژه به ساخت سریال‌های تاریخی /  «مهیار عیار» سال آینده روی آنتن می‌رود

رئیس سازمان صداوسیما پنجشنبه در پشت‌صحنه سه سریال تاریخی در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران حاضر شد و از توجه ویژه به ساخت سریال‌های تاریخی در رسانه ملی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، پیمان جبلی ضمن بازدید از پشت‌صحنه سریال «نون خ»، به شهرک سینمایی تلویزیونی ایران رفت و ضمن بازدید از پشت‌صحنه دو سریال «مهیار عیار» و «حضرت موسی (ع)»، در محوطه سریال «سلمان فارسی» نیز حاضر شد و در جریان آخرین وضعیت ساخت و توسعه آن قرار گرفت وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به مجموعه‌های نمایشی با مضمون تاریخی کمتر توجه شده بود، اظهار کرد: اکنون کارهای تاریخی در نوبت تولید قرار می‌گیرند و برخلاف سال‌های گذشته، تورم کارهای تاریخی را شاهدیم که برای مخاطبان از جذابیت خاصی برخوردارند.

وی افزود: کارهای دیگری در کنار دو کار «الف ویژه» سلمان فارسی و حضرت موسی (ع) داریم که در مراحل مختلفی از نگارش فیلم‌نامه تا پیش‌تولید و تولید قرار دارند.

رئیس رسانه ملی در ادامه، درباره سریال مهیار عیار نیز گفت: مهیار عیار اگرچه ذیل مجموعه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، مفاهیم ظریفی در داستان‌ها و خرده‌داستان‌هایش جانمایی شده است و علاوه‌بر اینکه به یک دوره تاریخی کمتر پرداخته‌شده، یعنی صفویه می‌پردازد، به ظرافت‌های رفتاری فرهنگ ایرانی، چون جوانمردی و احترام به جایگاه مادر توجه ویژه دارد.

جبلی افزود: مقطع تاریخی سریال که پیش از این در تلویزیون کمتر به آن پرداخته شده بود و آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده و به همین خاطر با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده‌سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است.

وی با بیان اینکه به‌رغم زمان‌بر بودن کارهای تاریخی، مراحل پیش‌تولید و تولید مجموعه مهیار عیار با زحمات عوامل تولید بدون حتی یک روز وقفه طی شده است.

جبلی ابراز امیدواری کرد: مهیار عیار که در ماه‌های آینده پخش خواهد شد، مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد.

کد خبر 730541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.