آسیا تمام شد، مدعی قهرمانی به لیگ باز می‌گردد

تیم فوتبال سپاهان بعد از حذف شدن در لیگ قهرمانان آسیا باید به فکر رقابت های داخلی و کسب حداقل یک عنوان قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سناریوی بازی رفت سپاهان ایران و الهلال عربستان دقیقاً در بازی برگشت هم تکرار شد تا بعد از برتری یک گله سپاهان نوبت به اخراج مدافع طلایی‌پوشان و زدن سه گل از جانب الهلال برسد تا نماینده فوتبال ایران در عین شایستگی با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند. سپاهان در شرایطی مغلوب الهلال شد که اگر کمی دقت به عملکرد بازیکنان اضافه شده بود این تیم شانس ثبت یک معجزه در کینگدام‌آرنا را هم داشت ولی به هر حال کار تمام شد و الهلال به جمع چهار تیم نهایی غرب آسیا پیوست.

در مورد شرایط حضور اصفهانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در این چند وقت اخیر به اندازه کافی صحبت شده و دلایل زیادی برای حذف سپاهان می‌توان بر شمرد ولی در هر صورت ماموریت آسیایی سپاهان و ژوزه مورایس به پایان رسید و این تیم برای شاد کردن دل هوادارانش باید به فکر کسب جام در رقابت‌های داخلی باشد.

در حال حاضر سپاهان هنوز رقابت خودش در دور برگشت لیگ را آغاز نکرده است و همین موضوع باعث شده طلایی‌پوشان با دوبازی کمتر و کسب ۳۱ امتیاز روی پله سوم جدول لیگ برتر حضور داشته باشند و در صدر جدول استقلالی قرار دارد که بعد از تساوی اخیر خودش در خانه ملوان با ۳۶ امتیاز شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل دارد، اما با این حال سپاهان اگر بتواند دو بازی معوقه خودش در برابر تراکتور و ذوب آهن را با پیروزی پشت سر بگذارد و ۶ امتیاز کامل را به حساب واریز کند این توانایی را خواهد داشت تا با یک امتیاز برتری خودش را به صدر جدول برساند ولی با توجه به برنامه ریزی انجام شده شاگردان مورایس بعد از بازگشت به ایران در اولین دیدار داخلی باید فینال نیم فصل دوم را در خانه استقلال برگزار کنند و پیروزی در این مسابقه حساس می‌تواند شرایط جدول را کاملاً به سود سپاهان تغییر دهد.

مهم‌ترین نکته این خواهد بود که سپاهانی‌ها بعد از حذف در آسیا بتوانند از لحاظ بدنی و البته روحی خودشان را آماده حضور در مسابقات داخلی کنند و از فضای لیگ قهرمانان آسیا خارج شوند. نماینده فوتبال اصفهان چه از لحاظ امکانات سخت افزاری و چه از لحاظ کیفیت بازیکنان یکی از تیم‌های شاخص لیگ ایران است و عملکرد این تیم در نیم فصل اول به جز سه هفته پایانی که درگیر حواشی شدند این امیدواری را ایجاد کرد که مورایس بتواند در دومین سال حضور خودش در فوتبال ایران یک جام قهرمانی با تیمش بدست بیاورد.

آن ۷۵ هزار هواداری که در بازی رفت سپاهان و الهلال به استادیوم نقش جهان رفتند و آن هزاران هواداری که در خانه بازی را تماشا کردند این روزها منتظر نمایش درخشان تیمشان در رقابت با مدعیان لیگ برتر و حتی جام حذفی هستند تا سپاهان فارغ از هر فشار و مشکل بتواند یک جام به اصفهانی‌ها هدیه بدهد.

البته فقط قهرمانی لیگ برتر آرزوی هواداران سپاهان نیست و این تیم در جام حذفی هم با توجه به قرعه میزبانی از شمس آذر می‌تواند نگاهی به مراحل بعدی و رسیدن به فینال نیز داشته باشد و در این میان حمایت همیشگی هواداران طلایی پوش هم یک برگ برنده برای مورایس و تیمش است تا برای این ۱۵ بازی داخلی کم اشتباه و قدرتمند ظاهر شوند و حذف در لیگ قهرمانان آسیا را با هدیه یک جام قهرمانی به هوادارانشان جبران کنند.

کد خبر 730524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.