بانک های استانی فضای سرمایه گذاری را برای صنایع فراهم کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر توجه بیشتر بانک‌ها به رشد سرمایه گذاری در کشور گفت: بانک های استان‌ها، فضای سرمایه گذاری را برای صنایع فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان یزد، احسان خاندوزی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد اظهار کرد: بانک‌های فعال در استان‌ها باید دارای خدمات ویژه‌ای باشند تا صنایع به سرمایه گذاری تمایل و رغبت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: مطالبات صنایع و سرمایه گذاران در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی، مطالبات مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد؛ همچنین افزایش سقف اختیارات یزد و استان‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی از مواردی است که برای انجام آن و کمک به بخش صنعت و بخش خصوصی پیگیری و اقدام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیگر مطالبات صنایع و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ابتدای سال آینده برای تحقق خواست بخش خصوصی و صنایع استان یزد، نماینده بانک مرکزی در این استان مستقر می‌شود.

خاندوزی افزود: این نهاد اقتصادی و مالی در راستای هماهنگی و انجام امور بانکی، رفع موانع و مشکلات این بخش و تسهیل در کارها فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین برای تحقق خواست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی یزد، استقرار نماینده سازمان بورس نیز جزو موارد مهمی است که پیگیری و اقدام می‌شود.

خاندوزی گفت: تسهیل پذیرش واحدهای مختلف صنعتی و اقتصادی در بورس و فرابورس موضوع مهمی است و دولت نگاه ویژه به آن دارد تا از همه ظرفیت‌ها در بازار بورس در جهت خدمت به مردم و کشور افزایش یابد.

وزیر اقتصاد گفت: به منظور کمک به فعالان اقتصادی استان یزد ۱۰ واحد صرافی جدید برای تسهیل در انجام وظایف در استان‌ها و شهرستان اردکان یزد راه اندازی می‌شود تا دسترسی ارزی راحت تر شود.

وزیر اقتصاد در خصوص معافیت‌های مالیاتی بخش‌های مختلف به خصوص جاده سازی گفت: برای معافیت مالیاتی در این بخش باید اقدامات لازم انجام و لایحه‌ای آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار یزد هم در این نشست گفت: باید به شعبه‌های بانک‌های استان توسط بانک مرکزی اختیارات بیشتری داده شود تا در پرداخت تسهیلات، فعال‌تر عمل کنند.

مهران فاطمی افزود: اگر این امر محقق شود مشوقی برای صاحبان صنایع خواهد بود تا حساب‌های بانکی خود را به یزد منتقل کنند و همچنین هر بانکی بیشتر همکاری کرد توسط دولت بیشتر حمایت شوند.

وی از رشد شاخص‌های رشد اقتصادی استان خبر داد و گفت این امر نتیجه تدابیر عالمانه دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی گفت بی نظیرترین سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را در استان داریم و بخش خصوصی در کنار دولت قرار دارد و در حوزه‌های مختلف خیرین و نیک اندیشان در کنار دولت هستند.

وی اظهار امیدواری کرد سفر دولتمردان باعث خیر و برکت برای استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست رونمایی از چندین طرح سرمایه گذاری و اقتصادی از جمله کیف و نقشه راه سرمایه‌گذاری که نقش مهمی در توسعه همه جانبه و متوازن استان دارد خبر داد.

محمد دهقان منشادی گفت: در این کیف سرمایه گذاری ۱۲۶ مجوز سرمایه گذاری بی نام نهایی شده که از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای آن استفاده می‌شود.

در این نشست مدیران و صاحبان صنایع یزد مسائل و مشکلات این بخش را بیان کردند.

نماینده صنعت نساجی یزد در این نشست از اینکه ارزش افزوده وصولی از فعالان این بخش در استان مناسب نیست؛ خواستار بازنگری در این موضوع شد تا نساجان بهتر بتوانند به فعالیت تولیدی بپردازند.

نماینده واحدهای کاشی و سرامیک یزد هم با بیان اینکه ارز تخصیصی به این بخش کافی نیست گفت: لازم است نرخ آن توافقی و کافی باشد تا واحدها بتوانند برای نوسازی و بهسازی ماشین آلات اقدام کنند.

وی همچنین گفت که ارز تخصیصی بانک مرکزی شرایطی را به وجود آورده که کار صادرات با دشواری مواجه شده است.

این صنعتگر با بیان اینکه یزد استانی است که در میان مناطق کشور، صادرات خوبی دارد ولی امکانات گمرک استان به جهت نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات مناسب نیست؛ خواستار رفع مشکلات این بخش‌ها شد.

پرداخت تسهیلات بانکی و ارزی، کاهش سقف درآمدهای مصوب مالیاتی، توجه به بازار بورس و سرمایه، نیاز صنعت به بازسازی و نوسازی و در نظر گرفتن خط اعتباری ویژه برای این کار، ثبت سفارشات واردات برای نوسازی صنایع، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و لزوم اصلاح و همخوانی قوانین این بخش از جمله مواردی بود که توسط مدیران بخش خصوصی و صنایع یزد بیان شد.

کد خبر 730484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.