یزد، استان تراز اقتصاد مردمی است/ استقرار نماینده سازمان بورس در استان

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تقدیر از مجموعه استان یزد به واسطه راه‌اندازی سامانه سمن گفت: این سامانه برخاسته از روح اقتصاد مردمی یزد است؛ امید که با اجرای طرح‌ها، تدابیر گره‌گشایی برای سرعت بخشیدن به مسیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان یزد در سال آینده شکل گیرد.

سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: در این نشست مسائل مربوط به برخی از چالش‌های فعالان اقتصادی در حوزه‌های مالیاتی، گمرکی و بانکی مطرح شد و فی‌المجلس در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری صورت گرفت برخی از آن‌ها در مصوبات آتی که توسط سازمان امور مالیاتی پیگیری می‌شود حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیگیری خواهند کرد تا سقف اختیارات بانک‌های استان یزد برای سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کند گفت: مطمئناً تأمین مالی واحدهای تولیدی در سال آینده راحت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های مهمی که امروز اجابت شد مسئله سرعت بخشیدن به پذیرش شرکت‌هایی بود که در مسیر پذیرش فرابورس قرار داشتند و با کندی مواجه بودند مقرر شد از سال آینده نماینده مقیم سازمان بورس اوراق بهادار در استان یزد مستقر شوند و سرعت در عضویت و پذیرش شرکت‌ها داشته باشند.

خاندوزی تصریح کرد: همچنین درخواست مهم فعالان اقتصادی استان این است که نماینده مقیم بانک مرکزی برای رفع مسائل حوزه ارزی و تسهیلات بانکی فراهم شود که این پیشنهاد به هیئت دولت منتقل خواهد شد و با نظر مساعد بانک مرکزی این امر محقق خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی سمت با همت استاندار و همکاران در استان یزد بیان کرد: راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی بر بازار، سامانه برخواسته از روح اقتصاد مردمی یزد است

امیدواریم تدابیر گره‌گشایی برای سرعت بخشیدن به مسیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان یزد در سال آینده شکل بگیرد.

با تلاش مجموعه مدیران و فعالین اقتصادی امروز شاهد دستاوردهای بسیار ارزشمند استان یزد در حوزه‌های تولید، رونق، سرمایه‌گذاری، صنعت، کاهش بیکاری در سال‌های گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه برای ادامه مسیر توسعه سرمایه‌گذاری در استان یزد چند سند بسیار ارزشمند و چندین نهاد ماندگار برای سال‌های آینده زمینه سازی شده است گفت: از ابتدای امسال رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شکل ویژه به یزد اعزام شدند تا به این بخش‌ها سرعت بخشیده شود و امروز با حضور استاندار و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از این سندها و نهادها رونمایی شود.

وزیر اقتصاد گفت: سند سرمایه‌گذاری به عنوان یزد سرمایه‌پذیر، کیف سرمایه‌گذاری با ۱۲۶ مجوز بی نام که آماده برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری هستند امروز رونمایی شد.

خاندوزی با اشاره به رونمایی از اولین شرکت تأمین سرمایه استان یزد که در مراحل تاییدیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد خاطرنشان کرد: اولین سکوی تأمین مالی جمعی مردم یزد که نمونه مثال‌زدنی و الهام بخش در حرکت جمعی مالی در کشور محسوب می‌شود نیز مورد رونمایی قرار گرفت این طرح الگو برای کشور است‌.

وی با تاکید بر الزام اینکه نیاز بود متناسب با این بخش‌ها نهاد سازی صورت گرفته شود گفت: با فعال‌سازی این مجموعه‌ها و طرح‌ها به تأمین مالی پروژه‌ها کمک می‌شود.

کد خبر 730455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.