قهرمانی به بازی سوم کشید

تیم مهرسان در دومین دیدار فینال لیگ برتر والیبال بانوان سه بر دو مقابل تیم سایپا به برتری رسید تا دو تیم با کسب یک پیروزی، برای مشخص شدن قهرمان راهی دیدار سوم شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین دیدار فینال بیست‌وسومین لیگ برتر والیبال بانوان امروز -جمعه چهارم اسفند- در سالن فدراسیون والیبال بین دو تیم سایپا و مهرسان از ساعت ۱۳ برگزار شد و تیم مهرسان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد. در دیدار فینال نخست تیم سایپا با نتیجه ۳ بر ۲ موفق به پیروزی مقابل مهرسان شده بود و برای مشخص شدن قهرمان دو تیم باید در بازی سوم مقابل هم صف مهرساآرایی کنند.

مهرسان با برتری ۳ بر یک مقابل سپاهان و سایپا با برتری ۲ بر صفر در دیدارهای نیمه نهایی راهی دیدار فینال شدند. فینال این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هفتم اسفند به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود تا این دو تیم برای کسب مقام قهرمانی پشت تور قرار گیرند.

براساس اعلام سازمان لیگ دیدار رده‌بندی این مسابقات برگزار نمی‌شود و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان عنوان سوم مشترک را به‌دست آوردند.

بازیکنان تیم والیبال بانوان مهرسان تهران: مهتا یحیی پور، زهرا رضایی، فاطمه منظوری، شبنم امینی، درسا فلاح، زهرا بخشی

سرمربی: فاطمه رشیدی

بازیکنان تیم والیبال بانوان سایپا تهران: مهتاب رحمانی، نازنین علی زاده، شبنم علیخانی، آیتک سلامت، نگار کیانی، زهرا کریمی، پوران زارع

سرمربی: نیلوفر حجتی

ورزشگاه: سالن فدراسیون والیبال

ست اول: مهرسان ۲۵ -سایپا ۲۲

مهرسان بازی را با قدرت بیشتری شروع کرد و ۲ امتیاز پیاپی گرفت اما در ادامه دو تیم در روند امتیازگیری پایاپای پیش رفتند. با گذشت زمان شاگردان رشیدی اجازه سبقت‌گیری به سایپا ندادند. پیش افتادن مهرسان در امتیازگیری، حجتی را مجبور به گرفتن وقت استراحت در نتیجه ۱۴ بر ۱۰ کرد اما حاصلی نداشت. اشتباهات فردی سایپا و ضربات دقیق مهرسان نتیجه را ۱۸ بر ۱۱ به سود رشیدی کرد تا دومین وقت استراحت سایپا گرفته شود. پس از یک رالی طولانی و دیدنی امتیاز ۱۲ برای سایپا ضرب شد. دو امتیاز پیاپی برای تیم خودروساز، رشیدی اولین وقت استراحت خود را گرفت ولی توپ و امتیاز به نام سایپا شد.

در نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود مهرسان، حجتی درخواست بازبینی امتیاز داد اما نتیجه‌ای نداشت. در حالی که مهرسان و سایپا سعی در امتیازگیری داشتند، مهرسان با توجه به اختلاف امتیازی که داشت اجازه‌ی سبقت به سایپا نداد. با گرفتن سه امتیاز پیاپی برای سایپا، رشیدی درخواست وقت استراحت داد اما حاصل امتیاز و توپ برای سایپا بود. در نهایت با درخواست بازبینی امتیاز ۲۵ برای مهرسان ثبت شد تا با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به برتری در ست نخست برسد.

ست دوم: مهرسان ۲۰ - سایپا ۲۵

ست دوم را سایپا قوی‌تر شروع کرد و از همان ابتدا گوی سبقت را در دست گرفت. شاگردان حجتی با انگیزه جبران ست قبل و نزدیک شدن به قهرمانی فاصله ۸ امتیازی ایجاد کرد. رشیدی درخواست وقت استراحت داد که حاصل توپ و امتیاز برای مهرسان بود، در ادامه مهرسان ۳ امتیاز پیاپی گرفت تا حجتی برای حفظ اختلاف امتیاز مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

با خطای چهار ضرب بازیکنان مهرسان، امتیاز ۲۰ برای سایپا بر روی تابلو نقش بست تا سایپا با نتیجه ۱۵ بر ۲۰ برای امتیازات پایانی به توپ ضربه بزند. امتیاز ۲۲ با تک دفاع بازیکن سایپا مقابل توپ مهرسان ثبت شد اما بلا فاصله مهرسان امتیاز ۱۷ را از همان منطقه کسب کرد.

در یک رالی طولانی و دیدنی، شاگردان رشیدی تمام کنند بودند تا امتیاز و توپ برای آنان باشد. امتیاز ۲۳ در یک رفت و برگشت جذاب توپ برای تیم خودروساز ثبت شد اما بلافاصله مهرسان امتیاز ۲۰ را کسب کرد. با خواباندن توپ برگشتی در جای خالی زمین مهرسان، سایپا ۲۵ امتیازی شد تا در ست دوم با نتیجه ۲۰ بر ۲۵ به برتری برسد و دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست سوم: مهرسان ۲۲ - سایپا ۲۵

ست سوم با برتری سایپا شروع شد اما مهرسان با تلاش و جنگندگی توانست اختلاف ۳ امتیازی را جبران و نتیجه را در امتیاز ۵ به تساوی بکشد. سایپا علا رقم وجود پیش افتادن ۲ امتیازی مهرسان، شروع به جمع‌آوری امتیازات کرد. در نتیجه ۸ بر ۱۳ کرد رشیدی درخواست وقت استراحت کرد.

با تغییر تاکتیک رشیدی، مهرسان اختلاف امتیاز را کم کرد تا در نتیجه ۱۲ بر ۱۵ حجتی مجبور به گرفتن وقت استراحت شود، حاصل وقت استراحت برای مهرسان بود اما سایپا مجدد به بازی برگشت و اختلاف ۴ امتیازی ایجاد کرد. رشیدی در نتیجه ۱۵ بر ۱۹ درخواست وقت استراحت داد تا امتیاز ۱۶ برای تیمش کسب شود.

نیلوفر حجتی در نتیجه ۱۷ بر ۱۹ درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف دو امتیازی تیمش را حفظ کند. هرچند در امتیازات پایانی مهرسان تلاش کرد تا نتیجه را به تساوی بکشد اما این سایپا بود که با سرعت بالا امتیازات را درو کرد و با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ به برتری رسید تا در ست شماری دو بر یک پیش بیوفتد.

ست چهارم: مهرسان ۲۵ - سایپا ۱۹

در ابتدای ست چهارم بازی پایاپایی از دو تیم شاهد بودیم. هر دو تیم برای کسب ست به نام خود تلاش می‌کردند و گاهاً فاصله دو امتیازی ایجاد می‌کردند اما خیلی سریع این اختلاف جبران می‌شد. رشیدی و بازیکنانش با استفاده از خستگی و جاهای خالی زمین سایپا، اختلاف امتیاز ایجاد شده را حفظ و رفته رفته زیاد کردند. در ادامه سایپا با دست اندازی‌های مهرسان در امتیازگیری عقب افتاد و حتی تغییر تاکتیک و گرفتن وقت استراحت موجب نشد تا اختلاف امتیاز جبران شود. در نهایت مهرسان با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست پنجم: مهرسان ۱۷ - سایپا ۱۵

ست پنجم با جنگندگی و سرعت سایپا در امتیازگیری شروع شد و خیلی سریع اختلاف امتیاز به ۴ رساند. در ادامه با گرفتن وقت‌های استراحت برای مهرسان، اختلاف کمتر شد اما این سایپا بود که زودتر به امتیاز ۸ رسید. در ادامه رشیدی و شاگردانش ضمن جبران اختلاف امتیازات در امتیاز ۱۳ به تساوی با شاگردان حجتی رسیدند. در امتیازات پایانی دو تیم تمام تلاش خود را کردند اما در نهایت مهرسان با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به برتری رسید تا دو تیم با کسب یک پیروزی در دو بازی فینال راهی دیدار سوم شوند تا تکلیف قهرمان شود.

کد خبر 730441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.