از کشف شکارهای غیر مجاز حیات وحش تا ضبط سلاح غیر مجاز در شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: یگان حفاظت در ۱۰ روز گذشته ضمن گشت و پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان شیراز در منطقه مله گاله و مناطق آزاد حوزه شهرستان شیراز موفق به کشف و ضبط شکارهای غیر مجاز و کشف سلاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کامران اسلاملو امروز_ جمعه چهارم اسفند_ از کشف دو لاشه کل وحشی، دو قبضه اسلحه، لاشه دو قطعه کبوتر وحشی و دستگیری یک نفر متخلف که مبادرت به زنده گیری دو قطعه کبک به وسیله تور کرده بود خبر داد.

وی همچنین از کشف و ضبط هیزم جنگلی بلوط از سه خودرو به میزان ۴۵۰ کیلوگرم و یک دستگاه اره برقی خبر داد و ضمن قدردانی از حمایت‌های مقام قضائی، افزود: این حمایت‌ها باعث می‌شود فعالیت یگان حفاظت در سطح شهرستان بیشتر شود و همکاران محیط زیست با قوت قلب و انگیزه بیشتر به پایش مناطق بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز تصریح کرد: محیط بانان به صورت شبانه روزی در مناطق حضور دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفین مطابق قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

اسلاملو همچنین از عموم مردم شهرستان شیراز در خواست کرد از خرید پرندگان و جانوران وحشی به جد اجتناب کرده و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفات و آلودگی زیست محیطی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

وی همچنین خواستار ساماندهی بازار خرید و فروش پرندگان وحشی و نا امن شدن بازار فروش گوشت پرندگان زمستان گذران برای فروشندگان غیرمجاز در این بازار شد و افزود: این اقدامات می‌تواند عاملی برای کاهش شکار پرندگان وحشی باشد.

کد خبر 730438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.