حدود ۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های خراسان جنوبی تزریق شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های استان تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علی صفری امروز پنجشنبه سوم اسفند با بیان این مطلب، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مقدار ۶ هزار و ۹۹۲ تن قیر رایگان به ۳۱ شهرداری سطح استان تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: ارزش هزار میلیارد ریالی این حجم از قیر از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تأمین اعتبار شده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: با جذب کامل این میزان قیر، در سال آینده بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهری شهرداری‌های استان روکش آسفالت می‌شود.

وی افزود: میزان قیر اختصاص یافته به شهرداری‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

صفری گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم کمک به توسعه و عمران بخش شهری است و تخصیص قیر به شهرداری‌ها هم در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به شهرداری‌ها تأکید شده از ظرفیت ماشین آلات سنگین خود برای زیرسازی معابر و پخت و پخش آسفالت استفاده نمایند تا از ظرفیت قیر رایگان اختصاص یافته برای آسفالت و روکش معابر شهرها با اولویت معابر خاکی و مناطق کمتر توسعه حداکثر استفاده بشود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی و همراهی قابل تقدیر نهادهای تصمیم گیر، برنامه ریزی مناسبی برای استفاده بهینه از این منابع عمومی در راستای عمران و توسعه مناطق شهری و کمک به رضایتمندی شهروندان به عمل آمده است.

کد خبر 730319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.