مقاوم‌سازی ۷۰ درصد منازل روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به دریافت اعتبار برای ۳۵۰ هزار واحد روستایی گفت: در صورت ادامه این روند تا پایان ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد مسکن روستایی مقاوم سازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، غلامرضا صالحی ظهر امروز_ پنجشنبه سوم اسفند_ در جریان سفر به استان مرکزی و بررسی طرح‌های نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: بنیاد مسکن مولود انقلاب بوده و دو ماه پس از پیروزی انقلاب برای ساخت و کمک به تأمین مسکن محرومین به دستور امام در شهر و روستاها شکل گرفت.

وی افزود: عمران و آبادانی روستاهای کشور و ساخت مسکن در شهر و روستا به بنیاد مسکن محول شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: امروز در جبهه دشمن تلاشی را می‌بینیم که در راستای القای ناکارآمدی نظام است و ما وظیفه داریم با تبیین دستاوردها و خدمات بی نظیر انقلاب اسلامی خاصه در روستاها برای تبیین کارآمدی نظام موفق عمل کنیم و خدمات را بیشتر نمایان سازیم.

وی از ساخت یک میلیون واحد مسکونی روستایی تا پایان سال آتی خبر داد و گفت: در مجموع ساخت حدود ۴۰۰ مسکن روستایی در کشور به اتمام رسید.

صالحی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور تسهیلات ۳,۵۰۰ میلیارد ریال روستایی تصویب شده است گفت: این تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی هم اینک در حال پرداخت است.

وی با اشاره به دریافت اعتبار برای ۳۵۰ هزار واحد روستایی افزود: در صورت ادامه این روند تا پایان ۱۴۰۵ بیش از ۷۰ درصد مسکن روستایی مقاوم سازی خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: امسال تعهد تکمیل و زمین برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تأمین و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در قالب طرح نهضت ملی در کل کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ساخت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری در حال اجرا است خاطر نشان کرد: در صورتی که در سال آینده ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی به علاوه سهم زمین شهری را انجام دهیم از میزان تعهد نهضت ملی بنیاد مسکن نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد انجام خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: در مجموع حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی در کشور وجود دارد که تاکنون برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی سند صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۵ بتوانیم تمام واحدها و اماکن روستایی را سند دار کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، میزان اعتبار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را ۳,۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل واحدهای مسکونی خانواده‌های کم درآمد تفاهم نامه‌هایی میان دستگاه‌های حمایتی امضا شده است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی میانگین پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن نزدیک به ۵۰ درصد است که امید می‌رود تا پایان سال آینده تمام واحدهای این طرح تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

صالحی، پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن استان مرکزی را بسیار قابل توجه دانست و گفت: هم اینک حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد در این استان در حال ساخت است.

کد خبر 730318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.