جشنواره تئاتر کُردی سقز به تقویم سالانه مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: جشنواره تئاتر کُردی سقز به تقویم سالانه مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، کاظم نظری، امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ در آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز اظهار کرد: جشنواره تئاتر کُردی سقز به تقویم سالانه مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: به جشنواره‌های نمایشی استان کردستان به صورت ویژه اعتبارات مالی اختصاص داده می‌شود که به جشنواره نوزدهم تئاتر کردی ۵۰۰ میلیون تومان و جشنواره تئاتر خیابانی زیویه نیز ۳۰۰ میلیون تومان کمک خواهد شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور که با لباس کردی در آئین اختتامیه حضور پیدا کرده بود، ادامه داد: من در جشنواره سال آینده علاوه بر لباس کردی، زبان کردی هم یاد می‌گیرم و با زبان این شیرین صحبت خواهم کرد.

تئاتر کردی شناسنامه و هویت شهرستان سقز است

جعفر توان، فرماندار سقز نیز اظهار کرد: تئاتر کردی شناسنامه و هویت شهرستان سقز است و بایستی این جشنواره هر دوره با کیفیت‌تر برگزار شود.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن جشنواره در تقویم جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای ثبت سقز به عنوان شهر خلاق تئاتر، حمایت از اجرای نمایش‌های راه یافته به این جشنواره در سایر شهرهای کردنشین و مرکز کشور، فعال بودن دبیرخانه در طول سال، تعیین دبیر نوزدهم و حمایت از چاپ نمایش نامه‌ها از مطالبات و مواردی است که بایستی به جد پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، در جشنواره تئاتر کردی سقز از پنج پیشکسوت تئاتر کردستان با نام‌های اسماعیل پاشایی، صلاح‌الدین محمدی، احمد صالحی، محمد زارع‌زاده و فرشید گویلی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 730317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.