ثبت دمای ۷ درجه زیرصفر در اصفهان / بارش‌ها شدت می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی و زرد با فعالیت سامانه سرد بارشی، از تشدید بارش برف و باران و وزش باد شدید تا اواسط هفته آینده در مناطق مستعد خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، روز شنبه با نفوذ سامانه بارش‌زا به استان اکثر نواحی قسمتی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر در نیمه غربی و جنوب بارش برف و باران آغاز شده و کم‌کم سایر نقاط را فرا خواهد گرفت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه طی روز یکشنبه تا اواسط وقت دوشنبه به ویژه در نیمه غربی و شمال استان به صورت بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مدت وضعیت مه‌آلودگی، کولاک برف، کاهش دید به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی مورد انتظار است، لذا طی هشدار زرد و نارنجی مخاطرات این سامانه با آب‌گرفتگی، لغزندگی معابر و جاده‌ها، اختلال در تردد پیش‌آگاهی شده است.

آقایی درباره فعالیت سامانه سرد بارشی با صدور هشدار سطح نارنجی از اوایل روز یکشنبه ششم تا اواخر وقت دوشنبه هفتم اسفند در استان گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، مه‌آلودگی و کاهش دید، کولاک برف موقتی در ارتفاعات برف‌گیر و کاهش نسبی دما در پی فعالیت این سامانه سرد بارشی در مناطق مستعد صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مناطق شمال، غرب و مرکزی اصفهان، شهرستان‌های آران‌وبیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، بادرود، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد و نطنز تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور در اواسط هفته آینده خواهند بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌هی کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، ریزش بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و احتمال قطعی برقی در نواحی روستایی در نقاط سردسیر از مخاطرات سامانه سرد بارشی در استان است.

وی تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گرده‌های برف‌گیر، مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، نبود توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ممنوعیت فعالیت کوهنوردی، نبود جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و کنترل دما و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می‌شود.

آقایی درباره فعالیت سامانه سرد بارشی با صدور هشدار زرد از اواخر وقت شنبه پنجم تا اوایل وقت سه‌شنبه هشتم اسفند در استان، گفت: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، رخداد مه، کولاک برف موقتی در ارتفاعات برف‌گیر و کاهش دید و نوسانات دمایی در پی فعالیت این سامانه سرد بارشی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه سرد بارشی همه مناطق استان به ویژه نواحی شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: مه‌آلودی، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کولاک برف موقت در ارتفاعات برف‌گیر، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغ‌داری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۷- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 730289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    اغلب پیش بینی هوا شناسی امسال غلط از آب در امد