حفاری به‌ قصد کشف آثار تاریخی در سنندج/ متهمان بازداشت شدند

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: دو حفار غیرمجاز که به‌ قصد کشف آثار تاریخی اقدام به حفر تونل از منزل شخصی به زیر یک مسجد در روستای باباریز شهر سنندج کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمدرضا زارعی، امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای باباریز از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضائی با همراهی و هماهنگی مأموران انتظامی کلانتری شماره ١٦، در محل جرم حضور یافتیم و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه دو نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ١٠ متر و در ادامه یک تونل به قطر سه متر به قصد رسیدن به زیر یک مسجد و کشف اشیا تاریخی کرده بودند.

زارعی اضافه کرد: از متهمان دو عدد بیل، دو کلنگ و یک دستگاه دریل برقی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 730287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.