طرح‌های عمرانی کلان در بودجه شهرداری قزوین گنجانده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: اجرای طرح‌های عمرانی کلان و بزرگ‌مقیاس یکی از نیازهای شهر قزوین است و بر این اساس باید چند پروژه کلان در بودجه سال آینده شهرداری تعریف شود.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: باید بسترها و زیرساخت‌های گردشگری شهر قزوین را فراهم کنیم تا شاهد ورود و جذب گردشگر باشیم و از همین‌رو اجرای چندین پروژه کلان در بخش‌های مختلف یک ضرورت است که باید در بودجه پیش‌بینی شود.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی با گنجایش دو هزار و ۵۰۰ نفر یکی از نیازهای شهر برای برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی است که باید در بودجه لحاظ شود، همچنین احداث مرکز نمایش‌های میدانی برای اجرای نمایش‌های فاخر یکی از ضرورت‌های شهر قزوین است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر قزوین ادامه داد: اگر این مرکز را داشته باشیم، می‌توانیم با اعتبار بسیارکم بسیاری از نمایش‌های فاخری را که در تهران برگزار می‌شود، برای شهروندان قزوین به نمایش بگذاریم.

اللهیاری همچنین با تاکید بر لزوم احداث پروژه سرمایه‌گذاری پارک آبی در قزوین گفت: شهروندان قزوین از نبود مراکز تفریحی و سرگرمی ابراز گلایه دارند و ضرورت دارد تا در این حوزه با ورود سرمایه‌گذار بتوانیم پروژه‌هایی از جمله پارک آبی را اجرایی کنیم.

وی در ادامه همچنین خواستار اجرای پروژه‌هایی نظیر ایستگاه مادر و کودک در مسیر جاده سلامت، احداث استخر و مجموعه رفاهی ورزشی کارکنان شهرداری، احداث فرهنگسرا در شرق قزوین، ایجاد باشگاه یا باشگاه و پاتوق دختران توسط مدیریت شهری و لحاظ شدن این پروژه‌ها در بودجه شهرداری شد.

دبیر شورای شهر قزوین یادآور شد: شهرداری می‌تواند برای تأمین هزینه‌های این پروژه‌ها از تسهیلات بانک‌ها استفاده کند و در این راستا باید شهرداری را مکلف کنیم تا برای سال آینده حداقل دو هزار میلیارد تومان وام اخذ کند.

اللهیاری همچنین خواستار تعیین تکلیف برای زمین ورزشی مصلی قزوین شد و گفت: باید برای تعمیرات اساسی این زمین که می‌تواند برای شهروندان جنوب شهر مورد استفاده قرار گیرد اعتباری در بودجه سال‌آتی در نظر بگیریم و همچنین مشکلات حقوقی مربوطه را با اداره اوقاف حل کنیم.

کد خبر 730263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.