تصحیح اوراق امتحانی آزمون نهایی طبق «راهنمای تصحیح»

زارعی رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصحیح برگه‌ها مبتنی بر «راهنمای تصحیح» انجام می‌شود و یک برگه دو بار در دو جای مختلف کشور تصحیح شود، اگر مغایرت تا یک نمره باشد، میانگین نمرات نمره گرد و به نفع دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی اظهار کرد: در آزمون نهایی دانش‌آموزان به روال عادی همزمان که مشغول تحصیل هستند در امتحان شرکت می‌کند تنها تفاوت آزمون نهایی با آزمون‌هایی که پیش از این شرکت داشته‌اند این است که آزمون داخل مدرسه خود دانش‌آموز و طراحی سوال توسط خود معلم صورت می‌گرفته که اکنون تلاش شده با این کار به استانداردها نزدیک شویم.

وی در خصوص تصحیح برگه‌های امتحانی افزود: تصحیح برگه‌ها مبتنی بر «راهنمای تصحیح» انجام می‌شود و یک برگه دو بار در دو جای مختلف کشور تصحیح شود، اگر مغایرت تا یک نمره باشد، میانگین نمرات نمره گرد و به نفع دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر تفاوت نمره تصحیح کنندگان بیش از یک نمره باشد به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود، بین مصحح اول و دوم و سوم اما اگر اختلاف وجود داشته باشد، به چرخه تصحیح بازمی‌گردد.

وی افزود: توجه به برنامه‌های درسی در آزمون نهایی سبب می‌شود دانش‌آموز تبحر پیدا کند و ارزیابی مبتنی بر اهداف برنامه درسی صورت می‌گیرد.

کد خبر 730253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.