تخصیص ۴۰ درصد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان برای حوزه حمل‌ونقل/اجرای پروژه‌های جدید طبق اولویت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امیدواریم روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ که برای تمام اقشار روزهای پرکاری است، به‌خوبی به طی شود و همه شهروندان با آرامش وارد سال جدید شویم.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال جاری انتخابات را در پیش‌داریم که امتحان بزرگی است تا همه مشارکت جمعی داشته باشیم، افزود: در طول بهمن سال جاری درگیر جلسات متعدد کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق شورای اسلامی شهر برای بررسی ابعاد، زوایا و تمام جزئیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تلاش کردیم اولویت‌ها و پروژه‌های مهم مورد توجه قرار گیرد و برنامه ۱۴۰۳ جامع و کامل باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری برای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ ساعت‌ها وقت گذاشته بود و اول بهمن آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کرد؛ اعضای شورا نیز به‌طور تقریبی در تمام روزهای کاری ماه گذشته در ساعات صبح و بعد از ظهر برای بررسی کامل و جامع این بودجه اقدام کردند و روز یک‌شنبه هفته جاری نیز حاصل این بررسی به‌عنوان بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان در یک‌صدوبیست‌ودومین جلسه علنی مصوب شد.

نورصالحی با بیان اینکه رقم کل بودجه به ۳۰ هزار میلیارد تومان برای شهرداری رسید و جدای از آن حدود چهار میلیارد تومان نیز برای سازمان‌های وابسته در نظر گرفته شد، اضافه کرد: در این بودجه اولویت نخست موضوعات حمل‌ونقلی همچون مترو، اتوبوس، رینگ چهارم، بازگشایی معابر و گلوگاه‌ها خواهد بود که حدود ۴۰ درصد بودجه، معادل بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

پروژه‌های جدید بر اساس اولویت‌ها در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت

وی اضافه کرد: در اولویت‌های بعدی مباحث زیست‌محیطی، پسماند، فضای سبز، آسفالت معبر، نگهداری شهر و هزینه‌های مستمر، محله‌محوری، بودجه‌های فرهنگی در حوزه تفریح و نشاط قرار دارد و در مجموع حدود ۱۰۰۰ ردیف بررسی و تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا حد ممکن و تأمین منابع، سعی شد که به تمام ردیف‌های مهم، بودجه مناسب اختصاص پیدا کند و شهرداری بتواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌ها را پیش ببرد، اضافه کرد: پروژه‌هایی همچون مترو و رینگ چهارم که از قبل در حال اجرا بوده است، کماکان با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

نورصالحی با بیان اینکه ردیف‌ها بر اساس میانگین تحقق درآمد ۱۰ ساله مصوب شد و جدای از پروژه‌های جاری که باید ادامه پیدا کند، پروژه‌های جدید بر اساس اولویت‌ها در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت، افزود: در مجموع تلاش شورا این بود که بهترین بودجه را با اولویت پروژه‌های ضروری برای شهر در نظر بگیرد و در اجرا نیز همین‌گونه باشد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۵ تا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد؛ در مناطق ۴ و ۶ نیز بودجه خوبی برای تکمیل این بخش‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 730252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.