خانه‌تکانی شهر همدان برای استقبال از نوروز و بهار قرآن

شهردار همدان گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی، هماهنگی بیشتر و رویکردی متفاوت وارد سال جدید شویم و استقبال متفاوتی از فصل بهار و بهار قرآن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ با تاکید بر زیباسازی، فضاسازی و آذین‌بندی خاص و خلاقانه شهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ما هم در شهرداری به نوعی شهر را خانه‌تکانی می‌کنیم و مناطق و سازمان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در مباحث عمرانی، مالی، نظارتی و ترافیکی داشته باشند و نظارت دقیقی بر اقدامات و فعالیت‌هایشان داشته باشند.

وی با تاکید بر جدیت در ساماندهی دست‌فروشان و وانت بارها در سطح شهر افزود: سد معبر و ازدیاد وانت بارها چهره ناخوشایندی ایجاد کرده است و ما مصمم هستیم مناطق و سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و کنترل و نظارت با همکاری نیروی انتظامی و راهور این موضوع را به طور قاطع پیگیری و آن را ساماندهی کنند.

شهردار همدان با اشاره به وظیفه مهم شهرداری در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم ادامه داد: ما باید به وظایف قانونی خود در خصوص این معضل عمل کنیم تا مسائل عدیده و عمیقی به وجود نیاید تا سایر دستگاه‌های متولی هم با ما همکاری کنند.

حسینی تصریح کرد: در حوزه دست‌فروشان خیابان بوعلی همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و شهرداری همدان در خصوص تعیین فضای قانونی، امضای فرم التزام و پوشیدن کاور برای دست‌فروشان انجام شد که می‌تواند کمک بسیاری در ساماندهی و نظم‌بخشی به دست‌فروشان کند.

وی خواستار توجه ویژه به ورودی‌ها در ایام نوروز شد و تاکید کرد: به امید خدا مدیران مناطق برای اجرای طرح‌ها و المان‌های زیبا و خلاقانه و فضاسازی و آذین‌بندی ویژه برای ایجاد یک فضا و چهره‌ای متفاوت از شهر با سازمان سیما و منظر همکاری کنند و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

شهردار همدان با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: سازمان فرهنگی، سیما و منظر و روابط‌عمومی با تولید محتوای مناسب و خلاقانه به‌ویژه تیر بوردهایی که در اختیار شهرداری همدان قرار دارد به معرفی جذابیت‌های شهر همدان بپردازند.

وی با تاکید بر تدارک برنامه‌های ویژه هم برای عید نوروز و هم ماه مبارک رمضان عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی نظیر استفاده از چاووشی‌خوان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و وبگاه موزه میدان امام خمینی (ره) برای اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برای شهروندان، گردشگران و مسافران در راستای ایجاد شور و نشاط در سطح شهر به نحو مطلوب بهره گرفت.

کد خبر 730217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.