۶۳ نامزد مجلس در مازندران انصراف دادند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از انصراف ۶۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنااز مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات استان مازندران با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات به پایان رسیده و تبلیغات این کاندیداها آغاز شده است، اظهار کرد: از مجموع ۷۴۸ نفر ،۶۳ نفر تاکنون انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۸ نفر تأیید صلاحیت شدند و در سطح استان برای تصاحب کرسی در بهارستان رقابت خواهند کرد، افزود: رفتارهای تبلیغاتی نامزدها باید با قوانین مطابقت داشته باشد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه جلسات توجیهی حوزه تبلیغات در ۹ حوزه انتخابیه مازندران برگزار شد، گفت: قوانین و ظرفیت‌های قانونی تبلیغات انتخابات برای نامزدها باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه از صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی باید برای تبیین قوانین تبلیغات انتخاباتی استفاده شود، یادآور شد: مازندران ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه به استناد تبصره ۲ ماده ۶۱ و تبصره یک ماده ۶۴ آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تولید محتوا توسط نامزدها به کمک صداوسیما صورت می‌پذیرد و ضوابط فنی و محتوایی آن باید به تأیید هیئت اجرایی مرکزی برسد، افزود: همچنین برنامه زمان‌بندی پخش برنامه‌های تولید شده با پیشنهاد صدا و سیما و نظارت هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات استان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مدت محتوای تبلیغاتی تولید شده متناسب با تعداد نامزدها و بر اساس اعلام هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات استان خواهد بود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار زمینه استفاده نامزدهای انتخاباتی از سالن‌های ورزشی و همایش دستگاه‌های اجرایی مازندران در سراسر استان فراهم شده است، گفت: نرخ سالن‌های دولتی مشخص شده است و به سمع و نظر نامزدهای انتخاباتی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی و همایش در دستگاه‌های اجرایی متناسب با زمان و تعداد صندلی نرخ‌گذاری شده است و برای نامزدهای انتخاباتی اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: امکانات عمومی دستگاه‌های دولتی به عدالت در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تأیید تعرفه‌گذاری به عهده هیئت تبلیغات است، گفت: فرمانداری‌ها می‌توانند سالن‌های ورزشی و همایش ادارات را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با نامزدهای انتخابات برای استفاده از سالن‌های ورزشی و همایش برای تبلیغات انتخابات تاکید کرد.

کد خبر 730200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.