ایجاد موزه‌های مجازی فرصتی برای حفظ میراث فرهنگی است

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران ایجاد موزه‌های مجازی را با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های تحت وب فرصتی برای معرفی و کمک به حفظ میراث فرهنگی دانست و گفت: افزایش موزه‌های خصوصی در استان البرز راهگشای توسعه موزه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، سید احمد طباطبایی صبح امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ در سمینار نقش‌موزه‌ها در حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری البرز که با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با حضور رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران، معاون میراث فرهنگی استان، شهروندان و اساتید این حوزه برگزار شد با اشاره به افزایش شمار موزه‌های نقشی اظهار کرد: کرج به لحاظ دارا بودن پیشینه تاریخی غنی و نزدیکی به پایتخت می‌تواند انواع موزه‌ها را در خود جای دهد که به گسترش گردشگری فرهنگی در استان نیز کمک می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه موزه‌ها در معرفی و شناساندن هویت تاریخی استان البرز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در گسترش موزه‌های البرز را راهکاری مؤثر در این حوزه عنوان کرد.

طباطبایی ایجاد موزه‌های مجازی را با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های تحت وب فرصتی برای معرفی و کمک به حفظ میراث فرهنگی استان دانست و افزود: افزایش موزه‌های خصوصی در استان راهگشای توسعه موزه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین تعریف‌های ارائه شده، موزه نهادی غیرانتفاعی، پژوهشی، آموزشی و برای گذران فراغت است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران اضافه کرد: موزه مکانی است که بخشی از میراث ملموس، ناملموس، طبیعی و هنر یک سرزمین را معرفی و به حفظ و معرفی و ترویج آن کمک بسیاری می‌کند؛ بنابراین نباید از اهمیت آن‌ها غافل شد.

کد خبر 730199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.