دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در ۱۵ رشته دانشجوی استعداد درخشان می‌پذیرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در راستای اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد به استناد آیین نامه‌های وزارت علوم، از ورودی‌های سال ۹۹ که جزو ۲۰ درصد برتر مشمول این فراخوان هستند دانشجو می‌پذیرد. ‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی شیری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در بازدید از غرفه ایمنا اظهار کرد: دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تهران حول سه محور تحول گرایی، تمدن سازی و نوآوری وارد فضای آموزش عالی کشور شده است و هدف آن تحول در این عرصه بوده که با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این دانشگاه در راستای حل مسئله و برطرف کردن چالش‌هایی که جامعه و مخاطبین ما در حوزه علم و فناوری، علوم انسانی و … با آن‌ها مواجه هستند، فعالیت می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی ادامه داد: این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در راستای اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد به استناد آئین نامه‌های شورای هدایت و استعداد درخشان در وزارت علوم، تصمیم گرفته تا از ورودی‌های سال ۹۹ که جزو ۲۰ درصد برتر مشمول این فراخوان می‌شوند در برخی رشته‌ها دانشجو بپذیرد.

شیری تصریح کرد: ما در رشته‌های اختصاصی بانوان رشته مطالعات زنان گرایش حقوق زن در اسلام را داریم، در روانشناسی ها، گرایش روانشناسی دین را داریم که اولین بار است چنین رشته‌ای در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی به عنوان اولین دانشگاه توانسته آن را اجرایی کند، و همچنین رشته روانشناسی بالینی خانواده، روانشناسی تربیتی و حقوق خانواده از دیگر رشته‌هایی است که مخصوص بانوان است و می‌توانند ثبت نام کنند.

وی افزود: رشته‌هایی که به صورت اختصاصی برای آقایان در نظر گرفته شده شامل مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش سامانه‌های شبکه‌ای، مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه‌های کامپیوتری، علوم شناختی گرایش مطالعات نظری هنر که رشته‌ای جدید و میان رشته‌ای است، مطالعات سیاسی جهان اسلام، حقوق بین‌الملل، مدیریت بحران، مدیریت رسانه و بیوانفورماتیک می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا بیستم اسفند ۱۴۰۲ دوستان مهلت ثبت نام دارند که می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه، در بحث استعدادهای درخشان ثبت نام کنند تا در سال تحصیلی جدید بتوانیم از ظرفیت این عزیزان در دانشگاه استفاده کنیم.

شیری تاکید کرد: دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی کشور بنا دارد که با روش‌های جدید و ایده‌های نو و خلاقانه بخشی از مسیری که دانشگاه‌های دیگر در حال طی کردن آن هستند را بپیماید، به ویژه در حوزه منابع هدف ما کنار گذاشتن منابع غربی و استفاده از منابع اسلامی و شرقی در متد آموزشی است و قرار است از بدنه خود دانشجویان در امور محوله دانشگاه و ارتباط با فضای صنعت استفاده شود.

وی در انتها بیان کرد: ما مثلثی را با اضلاع ارتباط با صنعت و حوزه تعریف کردیم و معتقدیم که باید ارتباط عمیقی با این دو حوزه داشته باشیم، همچنین ارتباط با فناوری با توجه به نیازی که در حوزه فناوری‌های نرم و نوین در کشور وجود دارد ضروری است و امیدوار هستیم دانشجویانی را در این عرصه پرورش دهیم که بتوانند گره‌ی از مسائل کلان کشور باز کنند.

کد خبر 730186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.