شناسنامه مناطق هشت‌گانه شهرداری قم تدوین شد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تدوین شناسنامه مناطق شهری مناطق هشت‌گانه با رویکرد یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات با ساختار واحد خبر داد.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ضرورت تدوین شناسنامه در سطح مناطق شهرداری اظهار کرد: آمار و برنامه‌ریزی، یکی از ابزارها و مکانیسم‌های بنیادی در تحقق مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه آمار زیربنای تمام حرکت‌هایی است که در سازمان انجام می‌شود و معیاری برای ارزیابی عملکرد گذشته، حال و آینده است، افزود: به همین دلیل تهیه شناسنامه در سطح مناطق شهرداری امری ضروری است و حیاتی به نظر می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مسئله دیگر آگاهی شهروندان از موقعیت مکانی ادارات، موسسه‌ها، سازمان‌ها و نمایندگی‌های دستگاه‌های اقتصادی، عمرانی، رفاهی و درمانی محسوب می‌شود که با تکمیل و تدوین شناسنامه کامل مناطق این امر محقق شده است.

محمدرضاخانی تصریح کرد: شناسنامه مناطق شهر بر مبنای شاخص‌هایی نظیر جمعیت، جغرافیا، طبیعت، فرهنگ، هنر، بهداشت و درمان، مذهب، حمل‌ونقل، ورزش و گردشگری، آموزشی، رفاهی و تفریحی تدوین شده است و می‌تواند نقش بسزایی در مطالعات شهری و اقدامات پژوهشی داشته باشد.

کد خبر 730175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.