حمایت بیمه‌های پایه از خدمات توانبخشی مشکلات این حوزه را کاهش می‌دهد

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت حمایت بیمه‌های پایه از خدمات توانبخشی گفت: حمایت بیمه‌های پایه از خدمات توانبخشی مشکلات این حوزه را کاهش می‌دهد.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بودجه اختصاص داده شده برای ارائه خدمات در زمینه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هر ساله در بودجه سنواتی کشور و برنامه‌های پنج ساله با توجه اینکه در اساسنامه جمعیت هلال احمر کمک به امر سلامت از تکالیف این سازمان محسوب می‌شود، در حوزه واردات، تولید و توزیع دارو در داروخانه و مراکز درمانی، توانبخشی این خدمت انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر قدمت ۶۰ ساله دارد که قدیمی‌ترین ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی به ویژه در زمینه اُرتز و پروتز است، لذا مبالغی برای کمک، تهیه و توزیع تجهیزات توانبخشی در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد، البته رقم قابل توجه و چشم‌گیری نیست، چنانچه بیمه‌های پایه از خدمات توانبخشی به ویژه در حوزه اُرترز و پروتز حمایت کنند، بسیاری از مشکلات و معضلات این حوزه کاهش می‌یابد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است، در حال حاضر جزو تنها ارائه‌دهندگان غیرخصوصی تعرفه‌های ارتز و پروتز است.

وی در خصوص وجود نیروی انسانی کارآمد که بیشتر داوطلب‌محور هستند و به عنوان مشارکت در ساخت در مراکز فعالیت دارند که استخدام نیستند، تصریح کرد: این سازمان تلاش می‌کند، تجهیزات را به صورت عمده، با هزینه تولید کمتر و کیفیت بهتر در اختیار مردم قرار دهد.

نامدار با بیان اینکه اقشار آسیب‌پذیر اهمیت دارند، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های ارتز، پروتز، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی و روانشناسی خدمات با تعرفه کم‌تر به مددجویان ارائه می‌شود.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر با اشاره به اختصاص بودجه‌های حمایتی مجلس شورای اسلامی برای کمک به سلامت کشور اضافه کرد: بر این اساس جمعیت هلال‌احمر بخشی از این بودجه را که برای امر درمان در اختیار دارد به مددجویانی که از نظر اقتصادی آسیب‌پذیرتر هستند، اختصاص می‌دهد، بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بیمار تنها باید رنج بیماری را داشته باشد و نگرانی مالی نباید وجود نداشته باشد.

کد خبر 730133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.