نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاهد وقوع حادثه نشست خیابان در ملک‌شهر و ابتدای خیابان مطهری در اثر شکستگی خط لوله ۶۰۰ میلی‌متری انتقال فاضلاب ناشی از فرسودگی و فرونشست زمین بودیم.

وی افزود: در این رابطه تیم‌های فنی شبکه فاضلاب و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور در محل حاضر شدند و با ایجاد محدودیت تردد در یک لاین خیابان، برنامه‌ریزی لازم در اجرای عملیات حفاری و تعویض لوله را اعمال کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده رود، روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است که با پایش‌های انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در اولویت بازسازی هستند.

شیشه فروش ادامه داد: لازم است وزارت نیرو در جهت تخصیص اعتبار به استان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و برای تغذیه آبخوان‌ها جهت پیشگیری از تشدید فرونشست زمین نسبت به تأمین حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام و جهت احیای زاینده رود و اجرای طرح‌های تأمین آب تسریع کنند.

نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله + عکس

نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله + عکس

کد خبر 730094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.