روابط تجاری کشور ترکمنستان با خراسان شمالی افزایش پیدا می‌کند

استاندار آخال ترکمنستان با اشاره به روابط فعلی ایران و ترکمنستان، گفت: روابط تجاری این کشور با خراسان شمالی باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، روشن خوجه قلی یف امروز _ چهارشنبه دوم اسفند_ در دیدار با مسئولان خراسان شمالی اظهار کرد: همه ارتباطات گذشته دو کشور به ویژه در سال‌های اخیر، نشان دهنده اراده کشور ترکمنستان برای گسترش روابط و مراودات تجاری بین ایران است.

وی افزود: در ترکیب هیئت ترکمنستان، نمایندگان بخش‌های فرهنگی، عمرانی، سلامت، اقتصادی و بازرگانی حضور دارند و ظرفیت وسیعی برای عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه بین دو استان وجود دارد.

استاندار آخال ترکمنستان گفت: روابط پر ثمری، هم اکنون بین تجار دو کشور در حال انجام است و این روابط باید افزایش یابد و به شما اطمینان می‌دهم استان آخال به وظایفش در تفاهم نامه به طور کامل عمل خواهد کرد.

قلی یف تاکید کرد: زمینه‌ی تبادل تجربیات، در حوزه‌های سلامت و درمان نیز وجود دارد و آمادگی داریم پیشنهادات شما را از طریق دیپلماتیک پیگیری کنیم.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: در دولت فعلی، ارتباط با کشورهای همسایه و ترکمنستان رو به افزایش است.

حسین نژاد به پیشینه ارتباطات دو کشور اشاره کرد و عقد تفاهم نامه میان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با حضور هیئت دولتی و هیئت تجاری ترکمنستان در ایران، مذاکرات، منجر به عقد قراردادهایی در هر دو بخش شود.

وی افزود: ده درصد مردم خراسان شمالی ترکمن هستند، ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و شهر آرکاداغ نزدیکترین نقطه به بجنورد است و شایسته است از هر جایی که ترکمنستان مصلحت بداند، ارتباط دو سوی مرز با هم برقرار شود.

کد خبر 730073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.