آنچه در نشست انتخاباتی متنفذین کردستان با معاون استاندار گذشت

متنفذان چندین شهر استان کردستان امروز چهارشنبه در نشست انتخاباتی با معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، مسائل و دغدغه‌های خود را پیرامون انتخابات پیش‌رو در میان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، متنفذان چندین شهر استان کردستان امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در نشست انتخاباتی با مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، مسائل و دغدغه‌های خود را پیرامون انتخابات پیش‌رو و راهکارهای افزایش مشارکت مردم در میان گذاشتند.

ماموستا فرهاد سلیمانی از شهرستان سقز در این نشست اظهار کرد: باید سرمایه‌گذاری انسانی در کشور اتفاق بیفتد و مردم سالاری و شایسته سالاری در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد به انتخاب اصلح بیشتر کمک خواهد کرد.

ماموستا سلیمانی، اقتدار کشور را در گرو مشارکت گسترده در انتخابات دانست و تصریح کرد: باید تبلیغ برای مشارکت در انتخابات را از خانواده و اقوام خود ابتدا شروع کنیم و سپس در سطح جامعه به این امر بپردازیم.

وی اشتغال را مسئله کنونی جوانان برشمرد و از نمایندگانی که در آینده انتخاب می‌شوند خواست که برای این مهم برنامه داشته باشند.

ماموستای شهر سقز از کاندیداها خواست که یکدیگر را تخریب نکنند و جانب انصاف را در تبلیغات خود رعایت کنند.

خدمات نظام بیشتر برای مردم بازگو شود

ماموستا قاسم کرکوکی از شهر کامیاران نیز در این جلسه اظهار کرد: آنگونه که باید خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در جامعه بیان نشده و از این جهت نظام، مورد مظلوم واقع شده است.

وی افزود: کشور ایران امروز در دنیا سربلند است و مردم باید قدر نعمت آسایش و امنیت و امکانات بی‌شماری را که فراهم شده است، بیشتر بدانند.

ماموستا کرکوکی تصریح کرد: مسئولان باید مردمی باشند و به دل روستاها بروند و پای صحبت‌های مردم محلی بنشینند که این کار به خوبی اکنون توسط استاندار کردستان و تیم مدیران او انجام می‌شود.

آنچه در نشست انتخاباتی متنفذین کردستان با معاون استاندار گذشت

وی با بیان اینکه مسئولی که به مردم خالصانه و شبانه‌روزی خدمت می‌کند، شایسته تقدیر است، گفت: مسئولی که کم‌کاری می‌کند را باید کنار گذاشت چون موحبات دلسردی مردم را فراهم می‌کند.

عملکرد مسئولان بر کاهش یا افزایش مشارکت مردم تأثیرگذار است

خالد گلباغی، نایب رئیس اتحادیه صنف کارگران ساختمانی استان کردستان نیز اظهار کرد: عملکرد مسئولان بر کاهش یا افزایش مشارکت مردم تأثیرگذار است به همین دلیل عملکرد خود شخص نماینده، بهترین تبلیغ برای او است.

وی افزود: به‌رغم همه پیگیری‌ها و انجام مکاتبات بسیار برای دیدار جامعه کارگری استان با نمایندگان سابق، این نمایندگان نسبت به این امر اهتمام نداشتند و در مدت این چهار سال نیامدند که پای دردل‌ها و صحبت‌های آن‌ها بنشینند.

نایب رئیس اتحادیه صنف کارگران ساختمانی کردستان تصریح کرد: مدیری که به میان مردم نرفته و به آن‌ها خدمت نکرده باشد نباید انتظار رأی مردم را نیز داشته باشد.

گلباغی، پیگیری حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی را نیز از مسئولان خواستار شد و گفت: همواره حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی از مهمترین دغدغه‌های این قشر بوده است که باید توجه بیشتری از سوی مسئولان نسبت به این امر صورت بگیرد.

ضرورت آسیب‌شناسی دلایل کاهش مشارکت مردم

شاکر صلواتی، رئیس اتحادیه تعمیرکاران و قطعات فروشان کردستان نیز طی سخنانی اظهار کرد: باید یک آسیب شناسی در جامعه صورت بگیرد و مشخص شود که دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات چه چیزی است.

وی خواستار برکناری مدیران ضعیف شد و تاکید کرد: قطعاً عملکرد نامطلوب مسئولان می‌تواند باعث دلسردی و بی اعتمادی مردم نسبت به نظام شود به همین دلیل باید متخصصان امر جای مدیران نالایق را باید بگیرند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و قطعات فروشان کردستان تاکید کرد: اشتغال جوانان امروز مهمترین مسئله در استان کردستان است که از مدیران خواستاریم نسبت به این امر چاره اندیشی کنند تا شاهد مراجعه جوانان استان به سایر استان‌های کشور برای کار نباشیم.

نسبت به عملکرد برخی از مسئولان گلایه‌مند هستیم

پرستو ایرانی‌راد، فوق لیسانس جرم شناسی و از کارآفرینان برتر استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما به کشورمان افتخار می‌کنیم و آن را دوست داریم اما نسبت به عملکرد برخی از مسئولان گلایه‌مند هستیم.

وی تاکید کرد: باید با شدت بیشتری با مسائلی همچون فساد و اختلاس کار به دستان برخورد شود تا عملکرد آن‌ها در نسل جوان جامعه اثر سویی نداشته باشد.

آنچه در نشست انتخاباتی متنفذین کردستان با معاون استاندار گذشت

افزایش مشارکت در انتخابات کلید توسعه استان کردستان است

مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: توجه ویژه دولتمردان نسبت به استان کردستان شکل گرفته است و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ طی دو سال اخیر در استان کردستان گواه این مدعا است.

وی افزایش مشارکت در انتخابات را کلید توسعه استان دانست و افزود: توسعه امری تدریجی است و یکباره اتفاق نمی‌افتد اما اگر مجمع نمایندگان قوی را در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم استان ما بیشتر در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: ما وارد پنجمین دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌ایم که امروز به بلوغ رسیده و دارای استقلال و عزت و آبرو در دنیا است.

رمضانی تاکید کرد: برای پیروزی انقلاب هزینه‌های بسیاری را هم در اوایل انقلاب و هم هشت سال جنگ تحمیلی دادیم و ۲۲۰ هزار شهید در این کشور جان خود را تقدیم این نظام کردند که باید پاسدار خون این شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز منتقد عملکرد نمایندگان ضعیف هستیم اما تعدادی از نمایندگان نیز انصافاً پای کار بوده و قوانین خوبی را برای کشور وضع کردند که منشأ خیر بوده است.

معاون استاندار کردستان مبارزه با فساد را در هر رده‌ای یک اصل در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: همه نهادهای نظارتی و بازرسی در امر مبارزه با فساد پای کار هستند و این مهم با جدیت در کشور دنبال می‌شود.

کد خبر 730019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.