بارش برف و باران در خراسان رضوی از روز جمعه

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر روز جمعه سامانه ناپایدار بارشی از نواحی شمال غرب وارد استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی استان، زهرا مبشری اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا ۴٨ ساعت آینده تا ظهر جمعه در اکثر نقاط استان جوی به نسبت پایدار حاکم است، همچنان در ساعات شب و اوایل وقت تشکیل مه و کاهش میدان دید را خواهیم داشت و طی این مدت در مناطق بادخیز افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر جمعه سامانه ناپایدار بارشی از نواحی شمال غرب وارد استان خواهد شد، افزود: این سامانه تا سه‌شنبه هفته آتی در سطح استان ادامه دارد و بیشترین حجم بارش‌ها در شمال‌غرب استان رخ خواهد داد، اواخر وقت شنبه تا روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت باران و برف است، اما حجم زیادی ندارد.

شایان ذکر است، هوای سرد شبانه تا اواسط هفته آینده در سطح استان ادامه دارد و دمای روزانه تا روز جمعه افزایش پیدا می‌کند اما مجدداً کاهش دما خواهیم داشت، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی هوای سردی در سطح استان حاکم است.

به گفته وی طی این مدت در مشهد بارش خواهیم داشت، اما حجم زیادی ندارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین منفی ٢ و ٨ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٠ درجه و در سردترین ساعات به منفی ٢ درجه خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با منفی شش درجه و سبزوار با ١٣ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بودند، بیشترین سرعت وزش باد از مشهد با ٣٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 730010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.