افزایش بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قزوین به ۱۰۰ میلیارد تومان

با تصویب شورای اسلامی شهر قزوین بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، بعدازظهر امروز -چهارشنبه دوم اسفندماه- در هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین در سال جاری بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفته و با موافقت اعضای شورا اعتبار این سازمان برای اجرای برنامه‌ها در سال آتی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

هفتادوهشتمین جلسه شورا در سال جاری به بررسی بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سال ۱۴۰۳ اختصاص داشت و بودجه برنامه‌ای سازمان از جمله برنامه‌های اجتماعی، رسانه‌ای، عمومی، فرهنگی، مناسبتی، ورزشی و هنری و تعیین اولویت‌ها و ضرورت‌های اجرای برنامه‌ها توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد و اعتبارات این بخش به دو برابر بودجه پیشنهادی شهرداری افزایش یافت.

همچنین در ادامه جلسه بودجه عمرانی این سازمان شامل پروژه مرکز مطالعات پژوهش‌های مهدویت، کمک عمرانی به مساجد، ایجاد مرکز سلامت در جاده سلامت، تکمیل و تجهیز خانه موزه شهید بابایی و آیت الله ابوترابی، ایجاد استیج مناسبتی، خرید وسایل و تجهیزات جدید پارکی و نگهداری ست‌های ورزشی در بوستان‌های شهری، احداث زمین چوگان در نجف‌آباد، اجرای زمین‌های ورزشی محلات و پروژه مرمت ابنیه های سازمان فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

افزایش بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قزوین به ۱۰۰ میلیارد تومان

تخصیص ۲۰ میلیارد بودجه به کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر

همچنین در جریان بررسی بودجه فرهنگی شهرداری در سال آتی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای برنامه‌های کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین اختصاص یافت. در این جلسه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مستقل جهت برنامه‌های کمیسیون بانوان و امور خانواده در حوزه‌های ویژه بانوان، جوانی جمعیت و خانواده در نظر گرفته شد.

رشد ۵۰ درصدی بودجه کمک به مساجد قزوین

در بخش دیگری از این جلسه هم بودجه پیشنهادی عمرانی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین بررسی شد که در این بخش بودجه کمک به مساجد شهر قزوین از ۱۰ میلیارد در سال جاری به ۱۵ میلیارد تومان برای اجرا در سال آتی افزایش یافت.

در جریان بررسی بودجه عمرانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سال آینده، اعضای شورا با بودجه کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین برای سال آتی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان موافقت کردند.

تصویب بودجه طرح‌های معاونت عمرانی

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه روند بررسی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ پروژه‌های های عمرانی در سطح مناطق و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با پاره‌ای اصلاحات این بخش از بودجه را تصویب کردند.

در ادامه این جلسه هم اعتبار و بودجه پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی شامل پروژه احداث پارک و فضای سبز در چهار منطقه شهری، توسعه و احداث بوستان بانوان مینودر، پروژه مکان‌یابی و احداث بهره برداری از سرویس بهداشتی در شهر، احداث کانال آب‌های سطحی بسترسازی رودخانه بازار و تابلو گذاری، مرمت و نگهداری معابر سطح شهر، ترمیم ترانشه سطح شهر بررسی و تصویب شد.

همچنین پروژه‌هایی همچون روکش آسفالت معابر شهر، روکش آسفالت معابر فرعی و پیاده روهای شهر، جدول‌گذاری معابر اصلی و فرعی، آماده سازی سطح مناطق، زیر سازی و پیاده روسازی سطح شهر، مناسب سازی و ایمن سازی مسیرهای سطح شهر، مناسب سازی و ایمن سازی ابنیه و فضاهای شهری، مرمت تقاطع‌های غیر همسطح، ساماندهی فاز سوم نسیم شمال، دیون پروژه‌های عمرانی، احداث تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس، احداث تقاطع غیر همسطح بلوار معلم به بلوار شهید چگینی، محصورسازی زمین‌های غیر محصور، نظارت و مشاور بر ابنیه، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و پروژه احداث ساختمان شهرداری در بلوار شهید مطهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات بودجه این بخش تأیید شد.

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان برای خرید ۲۵ مینی‌بوس

همچنین در بخش پایانی این جلسه هم اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی خود دو لایحه شهرداری را مورد بحث و بررسی قرار دادند و آنها را به تصویب رساندند. در این بخش لایحه شهرداری قزوین پیرامون تکمیل ساختمان اداری واقع در ابتدای جاده نجم آباد مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و همچنین لایحه دیگر شهرداری قزوین شامل خرید ۲۵ دستگاه مینی‌بوس با برآورد ۷۵ میلیارد تومان بررسی و تصویب شد.

کد خبر 729988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.