وقوع بیش از ۲۵۰۰ فقره حیوان‌گزیدگی در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از وقوع ۲۶۴۵ فقره حیوان‌گزیدگی در شهرستان قزوین طی سال جاری خبر داد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری و نسبت به سال گذشته حیوان‌گزیدگی در شهرستان قزوین، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی جمعیت سگ و گربه در نقاط روستایی و شهری سطح شهرستان قزوین، شاهد افزایش موارد حیوان‌گزیدگی و حتی بروز بیماری هاری در حیوانات هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی سال جاری، تعداد ۲۶۴۵ مورد حیوان‌گزیدگی اتفاق افتاده است و طی همین مدت و سال گذشته، تعداد ۲۳۲۲ مورد حیوان گزیدگی گزارش شده است. این آمار نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته حیوان‌گزیدگی در شهرستان قزوین، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

دیده‌بان با تاکید اینکه این آمارها بر مبنای تعداد افرادی است که برای دریافت خدمات درمان و واکسن هاری به این مرکز مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: افراد دچار گزش حیوانات باید به‌منظور پیشگیری از ابتلای به بیماری هاری، به مرکز بهداشت شهرستان قزوین، واقع در تقاطع بلوار شهید بابایی (خیابان دانشگاه) و بلوار معلم (کانال آب)، خیابان دندان‌پزشکی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دلایل افزایش موارد حیوان‌گزیدگی، افزایش سگ و گربه و ناکافی بودن برنامه‌های کنترلی و البته افزایش آگاهی عمومی در زمینه لزوم واکسیناسیون هاری پس از بروز گزش است، ادامه داد: در شهرستان قزوین با توجه به اقلیم، پراکندگی جمعیت و وجود مناطق پرورش دام متعدد و از طرفی افزایش سگ‌های صاحب‌دار و بدون صاحب شاهد بروز بیش از پیش مواردی همچون حیوان‌گزیدگی، تب مالت و کیست هیداتیک هستیم.

کد خبر 729968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.