این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

سرزمین‌های اسرارآمیزی همچون واله‌دوجاواری، کامچاتکا، کوه گانگکهار پونزوم، آبشار کایتور و غار هانگ‌سون دونگ، همچنان آماده کشف‌شدن هستند و ماجراجویان را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می‌کشانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مکان‌های زیادی در جهان وجود دارد که با وجود قرن‌ها اکتشاف بشر، همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. این جاذبه‌های گردشگری از زیباترین جنگل‌های بارانی گرفته تا شگفت انگیزترین بیابان‌ها، غارهای اسرار آمیز و عمیق‌ترین اقیانوس‌های دنیا، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه به معرفی اسرارآمیزترین و ناشناخته‌ترین مکان‌های روی زمین و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آنها می‌پردازیم:

کامچاتکا

سرزمین وسیع کامچاتکا تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است. این شبه جزیره در شمال شرقی سیبری قرار دارد و یکی از کم‌کاوش‌ترین مکان‌های جهان محسوب می‌شود. کامچاتکا با آتشفشان‌های فعال، خلیج‌ها، آبفشان‌ها و شگفتی‌های بسیار زیاد دیگر، زمین شناسان بسیاری را متحیر کرده است. همچنین این منطقه، حیات وحش متنوع از جمله طیف گسترده‌ای از گونه‌های ماهی قزل‌آلا و خرس‌های قهوه‌ای را در خود جای می‌دهد. از آنجا که این شبه جزیره، منطقه‌ای بسیار دورافتاده است، هنوز تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است و تنها ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که برای چنین منطقه عظیمی، رقم بسیار کمی است.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

واله دو جاواری

واله دو جاواری (Vale Do Javari)، بخش دورافتاده‌ای در سرزمین‌های دوردست غرب برزیل در آمریکای جنوبی است که با وجود وسعت زیاد خود، هیچ فرد گردشگری وارد آن نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، واله دو جاواری، یکی از ناشناخته‌ترین مکان‌های روی این سیاره و محل زندگی قبایل بومی است که هنوز توسط دولت برزیل به رسمیت شناخته نشده‌اند. این منطقه کمی بزرگ‌تر از اتریش است و افراد خارجی اجازه ورود به آن را ندارند. بنابراین ساکنان واله دو جاواری می‌توانند با آزادی کامل برای زندگی در انزوا ادامه دهند و فرهنگ خود را حفظ کنند.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

گرینلند

گرینلند، بزرگترین جزیره جهان و همچنان منتظر اکتشاف کامل است. به طور کلی می‌توان گفت که بیشتر فضای داخلی گرینلند، غیرقابل دسترس است، زیرا ورقه یخی عظیمی تقریباً ۸۰ درصد جزیره را پوشانده است و در مکان‌های خاص آن ضخامت بسیار زیادی از یخ وجود دارد. اگرچه این سرزمین تاکنون به طور کامل شناخته نشده است، اما در آنجا کارهای زیادی برای انجام دادن و شگفتی‌های بسیاری برای دیدن وجود دارد. جای تعجب نیست که یک منطقه وسیع سفید دارای انبوهی از جاذبه‌های‌های طبیعی نظیر چشمه‌های آب گرم، رودخانه‌های پوشیده از یخ، سنگ‌های قیمتی و شفق‌های شمالی باشد و مسافران را از گوشه و کنار جهان به سرزمین عجایب بکشاند.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

کوه گانگکهار پونزوم

گانگکهار پونزوم (Gangkhar Puensum) با ارتفاع ۷۵۷۰ متر، مرتفع‌ترین کوه جهان محسوب می‌شود و همچنان کسی نتوانسته به قله آن صعود کند. این کوهستان در مرز بین بوتان و تبت چین قرار دارد و در آن بادهای سرد و شدید می‌وزد. بنابراین اگر کوهنوردان در مسیر بالا رفتن از کوه صدمه ببینند، نمی‌توان آن‌ها را نجات داد. از آنجا که کوهنوردی در بوتان در ارتفاع بیشتر از شش هزار متر ممنوع است، این کوه تا حدود زیادی ناشناخته است و برای ماجراجویان در هاله‌ای از راز و ابهام قرار دارد.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

صحرای بزرگ آفریقا

این بیابان وسیع که تا لبه‌های شمالی آفریقا امتداد دارد، دارای زمین‌های چالش‌برانگیز است و به دلیل مناظر بایر و نوسانات شدید دما، یکی از سخت‌ترین مکان‌های روی زمین برای گردشگران است. بنابراین بسیاری از بخش‌های این سرزمین هیجان‌انگیز و خطرناک، همچنان ناشناخته باقی مانده است. همچنین این صحرا، منزلگاه گیاهان و جانوران کمیاب و متنوع است و فرصت بی‌نظیری برای کشف گونه‌های جدید برای دانشمندان فراهم می‌کند. همچنین صحرای بزرگ آفریقا، مکان عالی برای باستان‌شناسان به شمار می‌رود تا تمدن‌های گم شده و رازهای فراموش شده جهان را کشف کنند.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

آبشار کایتور

آبشار عظیمی که در قلب جنگل‌های بارانی آمازون قرار دارد، بزرگترین آبشار تک‌ریزش جهان است. این شگفتی طبیعی خیره‌کننده، با وجود وسعت زیاد، به دلیل موقعیت دورافتاده خود هنوز ناشناخته باقی مانده است و کاوش کردن آن برای گردشگران دشوار است. آبشار کایتور، محل زندگی گونه‌های مختلف حیواناتی مانند سمور غول پیکر رودخانه‌ای و عقاب هارپی است که در معرض خطر انقراض قرار دارند. همچنین غارهای اسرارآمیزی در این منطقه وجود دارد که هنوز به طور کامل کشف نشده‌اند. ماجراجویان برای دیدن این آبشار باید از میان جنگل بارانی، قدیمی و مه‌آلود عبور کنند؛ البته آنها از ایستادن روی لبه پرتگاه و نگاه کردن به پایین دره نیز لذت زیادی خواهند برد.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

غار هانگ سون‌دونگ

غار هانگ سون دونگ، یکی دیگر از مکان‌های کشف نشده جهان است که در کشور ویتنام قرار دارد. در واقع سون دونگ، یک سیستم غار زیرزمینی عظیم است که شبکه‌ای از غارها را در خود جای می‌دهد. این غار با گذرگاه‌های پرپیچ‌وخم و دریاچه زیرزمینی خود، چشم‌اندازی هیجان‌انگیز برای کاشفان است و محل زندگی گونه‌های مختلف خفاش‌ها و ماهی‌های کوچک به شمار می‌رود. این موجودات با محیط منحصربه‌فرد غار سازگار شده‌اند و می‌توانند اطلاعات ارزشمندی از تکامل گونه‌ها را در دسترس دانشمندان قرار دهند.

این مکان‌ها همچنان ناشناخته‌اند!

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 729959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.