تیم ملی دوست‌داشتنی فوتبال‌ ساحلی در سودای تاریخ‌سازی

تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۴ به‌مصاف امارات میزبان مسابقات می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با پایان یافتن مرحله گروهی جام‌جهانی فوتبال‌ساحلی ۲۰۲۴ دبی امارات، طبق برنامه اعلام شده از سوی فیفا و تیم‌های اول و دوم گروه‌های چهارگانه جام جهانی، رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی از فردا پیگیری می‌شود تا تکلیف چهار تیم پایانی رقابت‌ها مشخص شود.

پنجشنبه سوم اسفند

برزیل - ژاپن؛ ساعت ۱۵ به‌وقت تهران

بلاروس - پرتغال؛ ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران

ایران - امارات؛ ساعت ۱۹ به‌وقت تهران

ایتالیا - تاهیتی؛ ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران

تیم ملی دوست‌داشتنی فوتبال‌ساحلی در سودای تاریخ‌سازی

همچنین در مرحله نیمه‌نهایی، روز _شنبه پنجم اسفند_ ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران برنده دیدار برزیل - ژاپن به مصاف برنده دیدار ایران - امارات می‌رود و در همان روز ساعت ۱۹ به وقت تهران برنده دیدار بلاروس - پرتغال، به مصاف برنده دیدار ایتالیا - تاهیتی خواهد رفت.

دیدار رده‌بندی و فینال نیز بلافاصله روز بعد از نیمه‌نهایی برگزار خواهد شد. روز یکشنبه، ششم اسفند بازی رده‌بندی بین بازنده‌های دو بازی نیمه‌نهایی، ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران و دیدار فینال بین برنده‌های دو بازی نیمه‌نهایی، ساعت ۱۹ به‌وقت تهران در همان روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

روز شنبه هفته جاری، تیم‌های ملی فوتبال‌ساحلی ایران و آرژانتین در دور گروهی جام‌جهانی امارات به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه شش بر سه به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان علی نادری صعود خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی این را مسابقات قطعی کنند.

ایران در یک بازی مهیج و سخت توانست با برتری برابر آرژانتین راهی مرحله بعد شود. ملی‌پوشان ایران در نیمه اول سه گل زودهنگام به‌ثمر رساندند، اما بازیکنان آرژانتین تسلیم نشدند و در جریان بازی دو بار توانستند نتیجه را به حداقل کاهش دهند، اما یک گل تیمی از ایران که توسط علی میرشکاری به ثمر رسید توانست پیروزی ایران را قطعی کند.

تیم ملی دوست‌داشتنی فوتبال‌ساحلی در سودای تاریخ‌سازی

تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران در سومین دیدار خود در گروه B جام‌جهانی فوتبال‌ساحلی دوشنبه‌شب برای تعیین صدرنشین گروه، به مصاف تاهیتی رفت و توانست این تیم را هم با نتیجه پنج بر سه شکست دهد. نتیجه این دیدار در ۱۲ دقیقه اول با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت و در وقت دوم، تاهیتی با زدن دو گل پیش افتاد، اما در ثانیه‌های پایانی این نیمه حمید بهزادپور با زدن گل اول، اختلاف را به یک گل رساند.

در وقت سوم هم ایران پس از گذشته چهار دقیقه توانست توسط سیدمهدی میرجلیلی گل تساوی را به ثمر برساند، این پایان کار برای شاگردان علی نادری نبود و حمید بهزادپور شب خوبش را کامل کرد و با زدن یک شوت دیگر گل دوم خود و سوم ایران را به ثمر رساند.

دو دقیقه پس از گل سوم، موحد محمدپور فرصت گلزنی داشت و ضربه سر این بازیکن با دخالت بازیکن تاهیتی تبدیل به گل چهارم ایران شد و محمدعلی مختاری هم گل پنجم را در دو دقیقه پایانی وقت سوم به ثمر رساند تا ایران با این پیروزی شیرین، صدرنشین گروه B شد و در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف تیم دوم A یعنی امارات (میزبان مسابقات) برود. تاهیتی هم به عنوان تیم باید با ایتالیا بازی کند.

تیم ملی فوتبال‌ساحلی کشورمان در دو بازی اول هم اسپانیا و آرژانتین را شکست داده بود و با هفت امتیاز در صدر گروه B قرار گرفت و تاهیتی هم با شش امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. آرژانتین و اسپانیا هم به‌ترتیب با سه و بدون امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

تیم ملی دوست‌داشتنی فوتبال‌ساحلی در سودای تاریخ‌سازی

با توجه به اینکه امارات میزبان مسابقات است قابل پیش‌بینی بود که هواداران آن‌ها بیشترِ بلیت‌های مسابقه را خریداری کنند و ورزشگاه را تا حد امکان در اختیار خودشان بگیرند، اما میزان دسترسی اماراتی‌ها به بلیت‌های این مسابقه بسیار بیشتر از تصور اولیه است.

قانون فیفا می‌گوید فضای ورزشگاه باید به طور مساوی یعنی «پنجاه-پنجاه» در اختیار هواداران دو تیم قرار بگیرد، اما در حالی که همه بلیت‌های این مسابقه به فروش رفته است ظاهراً بیش از ۹۰ درصد از ۳۵۰۰ نفر ظرفیت ورزشگاه سهم اماراتی‌ها شده است.

تیم ملی دوست‌داشتنی فوتبال‌ساحلی در سودای تاریخ‌سازی

اماراتی‌ها بلیت‌فروشی را به شکلی برگزار کردند که ایرانی‌ها کمتر موفق به خرید بلیت شوند. در حال حاضر فقط آن دسته از هواداران ایران بلیت دارند که از قبل می‌دانستند ایران به عنوان تیم صدرنشین صعود می‌کند و بازی‌اش در مرحله یک‌چهارم روز پنجشنبه برگزار می‌شود. این اتفاق دقیقاً شبیه اتفاقی است که قبل از بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر افتاد.، همچنین از چند ساعت پیش دیگر بلیتی برای این مسابقه وجود ندارد، اما در بازار سیاه فضای مجازی بلیت‌های بازی ایران و امارات از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درهم که ۷.۵ تا ۳۵ میلیون تومان می‌شود به فروش می‌رسد.

کد خبر 729943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.