افتتاح نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش‌بیمارستانی

رئیس سازمان اورژانس کشور از افتتاح نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: از نظر کمیت و تعداد پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور رشد و توسعه خوبی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اورژانس کشور، جعفر میعادفر امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در افتتاح نخستین کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: از منظر کمیت و تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ سراسر کشور رشد و توسعه خوبی داشتیم، جا دارد که در بحث کیفی و مهارت عملی پرسنل اورژانس نیز رشد بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی اورژانس افزود: به رغم دستاوردهای علمی و عملیاتی که طی این سال‌ها در حوزه‌های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی داشتیم، اما جای برگزاری چنین کنگره‌ای خالی بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در المپیاد علمی گذشته که به میزبانی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد برگزار شد، اکثر افرادی که رتبه‌های برتر علمی را کسب کردند از شهرهای کوچکی آمده بودند و این نشان داد که شهرهای کوچک و دانشگاه‌های تیپ ۲ و ۳ نیز در حوزه اورژانس، در حال پیشرفت و توسعه هستند.

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری انجمن علمی طب اورژانس ایران با ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله علمی و ثبت اختراع به مدت سه روز در تاریخ‌های دوم تا چهارم اسفند با حضور جمعی از مخترعان پژوهشگران، و صاحبان صنایع حوزه پزشکی برگزار خواهد شد.

کد خبر 729941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.