رتبه برتر خوزستان در کمک‌های مردمی به ستاد دیه کشور

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به رتبه برتر خوزستان در کمک به ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه استان خوزستان طی پنج سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و سال جاری ۳۳۰ نفر با مبلغ بدهی هفت هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان به کمک این ستاد از زندان رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی شمس امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در آئین تقدیر از هیئت مدیره ستاد دیه خوزستان، اظهار کرد: خوزستان با تلاش اعضای هیئت مدیره ستاد و مدیریت رئیس کل دادگستری خوزستان، اقدامات قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری داشته است به نحوی که در مجموع فرایندهای اصلی از جمله اعسار، آورده زندانی و گذشت شکات، بالاتر از میانگین کشوری و هدف‌گذاری ستاد کشور عمل کرده است و توانست رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی افزود: ستاد دیه استان خوزستان طی پنج سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در سال جاری ۳۳۰ نفر با مبلغ بدهی هفت هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان به کمک این ستاد از زندان رهایی یافتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها، کمک‌های انسان‌دوستانه خیران و سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های دزفول و ماهشهر، نمایندگی ستاد دیه این دو شهرستان زیر نظر استان راه‌اندازی شود.

شمس با ارائه آماری از رشد کمک‌های مردمی به این ستاد، گفت: در حالی که سال ۱۳۹۹، تعداد افرادی که به ستاد در کشور کمک کردند ۲۷۰ هزار نفر بود، این رقم سال گذشته به ۶۲۵ هزار نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری به ۸۰۰ هزار نفر برسد که نتیجه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستادهای دیه در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در این خصوص رتبه هشتم کشور را دارد، تصریح کرد: اعتمادسازی جامعه نسبت به کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و اقناع آنان در خصوص اینکه کمک‌های صورت گرفته موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس و تقویت بنیان خانواده می‌شود، اقدام فرهنگی بزرگی است و نیاز به ممارست دارد.

۳۲۰ زندانی غیرعمد جرایم مالی در زندان خوزستان

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: اساس دین مبین اسلام بر پایه رأفت و احسان قرار گرفته و شیوه‌های متعددی برای این امر معرفی شده است که یکی از مصادیق آن توسط ستاد دیه و در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که به واسطه نداری و بدهی در زندان هستند، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم استان خوزستان در سعه‌صدر و گذشت، سرآمد و در انجام کارهای خیر همیشه پیش‌قدم و پیشرو هستند که همین روحیه سبب شده است در استان شاهد جذب کمک‌های انسان‌دوستانه خوبی باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که هیچ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان خوزستان نداشته باشیم که این امر نیاز به اقدامات دیگر از جمله افزایش دانش حقوقی مردم به‌ویژه در معاملات و قراردادهای مالی دارد، اما ستاد دیه استان نهایت تلاش خود را برای فراهم‌سازی زمینه آزادی این زندانیان به کار گرفته است.

دهقانی گفت: در حال حاضر ۳۲۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان خوزستان تحمل حبس می‌کنند که امیدواریم با کمک‌های خیران، سرمایه‌گذاران و مردم نوع‌دوست استان و نیز گذشت شکات و صاحبان حق و سایر اقدامات قضائی لازم، بتوانیم شاهد آزادی این افراد نیز باشیم.

کد خبر 729930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.