سد گاران مریوان در کردستان سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در پی بارش‌های اخیر سد گاران مریوان به‌ عنوان دومین سد استان کردستان، امروز سه‌شنبه یکم اسفند سرریز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: طی یک هفته گذشته سد گاران مریوان دومین سد در استان کردستان است که امروز سه‌شنبه سرریز کرد.

وی با اشاره به اینکه دبی سرریز سد گاران مریوان ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه است، افزود: در حال حاضر دبی ورودی این سد بیش از ۱۹ مترمکعب بر ثانیه است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته بیش از یک مترمکعب بر ثانیه بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه سد گاران یکی از سدهای مهم کردستان از لحاظ تأمین آب کشاورزی و شرب منطقه است، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم بارش‌های خوب، در ماه‌های آینده احتمال سرریز شدن سدهای دیگر استان نیز وجود دارد.

آریانژاد ادامه داد: با توجه به جریان رودخانه و افزایش جریان آب ناشی از سرریز، ضروری است گردشگران و کشاورزان از اتراق و اسکان در حاشیه رودخانه و جریان سرریز اکیداً خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، سد گاران در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم نرمال این سد ۸۴.۴۲ میلیون مترمکعب، ارتفاع آن از پی ۶۲ متر، طول تاج ۵۰۴ متر و عرض تاج آن نیز هشت متر است.

کد خبر 729747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.