۵۵۷ زن به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان هستند

رئیس هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: ۵۵۷ زن ایرانی در زندان‌های سراسر کشور به صرف ناتوانی در پرداخت دیون مالی، تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد دیه کشور، سیداسدالله جولایی با بیان اینکه ۵۵۷ زن ایرانی در ندامتگاه‌های سراسر کشور تحمل حبس می‌کنند، اظهار کرد: از جمعیت ۱۲ هزار و ۵۶۵ نفرهزندانیان جرایم غیرعمد ،۵۵۷ نفر را بانوان ایرانی شامل می‌شوند که بابت عجز در پرداخت قروض، ضمانت‌های نابه‌جا یا نداشتن استطاعت در تسویه اقساط در بند هستند.

وی با اشاره به وضعیت بدهکاران مالی زن در استان‌ها افزود: استان تهران با میزبانی از ۱۱۷ بانوی نیازمند در رأس فهرست عددی بیشترین زنان زندانی قرار گرفته است و در رتبه‌های بعد خراسان‌رضوی و فارس قرار دارند که هر کدام به ترتیب از ۵۳ و ۳۶ زن که اغلب سرپرست خانواده هستند، در ندامتگاه‌های سطح استان به‌سر می‌برند.

مؤسس و نایب‌رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور تصریح کرد: در مقابل، استان پهناوری مانند سیستان و بلوچستان بدون هر زندانی زن غیربزهکار بوده است و در استان‌هایی همچون خراسان‌جنوبی و شمالی، قم، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و آذربایجان‌غربی آمار زنان بدهکار مالی کمتر از پنج نفر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه تنها ۴ درصد از مددجویان تحت پوشش ستاد دیه را زنان شامل می‌شوند، اما این افراد گرفتار بند به دلیل ارقام سنگین بدهی به مساعدت بیشتر خیران و همراهی قضات در تعدیل اقساط بدهی نیاز دارند.

کد خبر 729743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.